Najczęściej cytowane media VI 2016
2016-07-28 11:44
Najczęściej cytowane media VI 2016 © alexzaitsev - Fotolia
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania V 2016
W czerwcu dominowały tematy polityczne związane z wnioskiem PO o dymisję Antoniego Macierewicza oraz rozmowami szefa polskiego MSZ w sprawie Brexitu z przedstawicielami Grupy Wyszehradzkiej w Pradze. Na pierwszym miejscu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazł się dziennik „Gazeta Wyborcza”, który wyprzedził „Rzeczpospolitą” oraz radio RMF FM – wynika z najnowszego raportu IMM. Kolejne miejsca zajęły telewizja TVN24 oraz dziennik „Fakt”.W mediach nie zabrakło również komentarzy w sprawie opinii Komisji Europejskiej na temat sytuacji w Polsce, jak i zapowiadanej reformie III filaru ubezpieczeń. Głośno było także o wyjściu Wielkiej Brytanii z UE, wysłaniu przez Polskę kontyngentów wojskowych do wsparcia koalicji walczącej przeciwko tzw. Państwu Islamskiemu, a także o rządowym programie „Mieszkanie Plus”.
Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera „Gazeta Wyborcza”. Zaraz za nią znalazła się „Rzeczpospolita”, a na kolejnej pozycji „Fakt”. Pierwsze miejsce dziennik zawdzięcza publikacjom na temat wniosku klubu parlamentarnego PO o dymisję ministra obrony narodowej Antoniego Macierewicza. Wysoką pozycję zanotował również „Fakt” w związku z artykułem dotyczącym dymisji wiceministra zdrowia Krzysztofa Łandy oraz informacjom poświęconym życiu gwiazd polskiego showbiznesu.
Wśród tygodników ex aqueo na pierwszym miejscu znalazły się „Do Rzeczy” oraz „Newsweek”, które wyprzedziły „wSieci” i „Politykę”. Najbardziej popularnymi tematami okazały się przyjęcie przez KE opinii w sprawie praworządności w Polsce, jak również oświadczenia majątkowe ministra środowiska Jana Szyszki.
Najczęściej cytowanym miesięcznikiem w czerwcu były „Perspektywy” - za sprawą publikacji rankingu szkół wyższych, a drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno miesięcznikom „Forbes” oraz „Pani”.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotórcze miesięczniki
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych dominowała TVN24, na podium znalazło się też TVP Info oraz TVN. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję m.in. informacjom na temat apelu protestujących pielęgniarek z warszawskiego Centrum Zdrowia Dziecka w sprawie podwyżek płac.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne
Radio
Liderem cytowalności wśród stacji radiowych ponownie zostało RMF FM. Tym razem za sprawą doniesień o opinii KE na temat sytuacji w Polsce. Na kolejnym miejscu znalazło się Radio ZET, a za nim radiowa Jedynka w związku z informacjami o sprawie ekstradycji Romana Polańskiego.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe
Portale internetowe
Najpopularniejszym portalem w czerwcu został Onet.pl za sprawą publikacji na temat życia i kariery piosenkarki Kory. Na drugim miejscu znalazły się SportoweFakty.WP.pl w związku z informacją o śmierci Andrzeja Niemczyka, legendarnego trenera polskiej kadry siatkarek. Podium zamyka portal WirtualneMedia.pl, m.in. z publikacją o zniknięciu po trzech latach z anteny telewizyjnej Dwójki Świętokrzyskiej Gali Kabaretowej.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe
Media ekonomiczne
„Dziennik Gazeta Prawna”, m.in. dzięki artykułowi o wyjściu Wielkiej Brytanii z UE, ponownie dominował wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. „Puls Biznesu” oraz „Forbesa”.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio PiK w związku z publikacją na temat pobicia przez grupę Polaków 22-letniego studenta z Turcji, który w Toruniu przebywał w ramach wymiany z programu Erasmus. Na drugim miejscu znalazło się Radio Kraków. Pierwszą trójkę zamyka Radio Merkury z informacjami odnośnie reform w systemie oświaty.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie 4 304 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 30 czerwca 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 383 razy (2 774 razy w prasie, 1 004 w telewizji i 605 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)