eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaPolskie miasta w social media. O czym ćwierkają samorządy?

Polskie miasta w social media. O czym ćwierkają samorządy?

2016-08-21 00:55

Polskie miasta w social media. O czym ćwierkają samorządy?

O czym ćwierkają samorządy? © mrmarvlus - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Które polskie miasta są najaktywniejsze na Facebooku i Twitterze? Według analizy Fundacji Pro Progressio najaktywniejsze na Facebooku są Wrocław, Poznań oraz Gdańsk, a na Twitterze - Gdańsk, Gdynia, Wrocław i Warszawa. Kanały social media znacznie częściej służą miastom do promocji kulturalno-sportowej i turystycznej niż biznesowej.

Przeczytaj także: Tiulówki na Facebooku, czyli moda w social media

Fundacja Pro Progressio przeprowadziła analizę aktywności w mediach społecznościowych 32 największych polskich miast w lipcu 2016. Okazało się, że 29 z nich prowadzi swoje profile na Facebooku, a 25 posiada kanał na Twitterze. Najwięcej postów na drugim z wymienionych serwisów zamieściły Gdańsk (29 500), Gdynia (23 700), Wrocław (20 800) i Warszawa (10 600). Podobnie kształtuje się czołówka miast posiadających najwięcej obserwatorów. Są to Warszawa (97 900), Wrocław (51 300), Gdańsk (11 000) oraz Gdynia (8 970). Na Facebooku najwięcej obserwujących ma Wrocław, Poznań oraz Gdańsk.

Z analizy treści na profilach polskich miast wynika, że miasta w lipcu publikowały przede wszystkim informacje i aktualności kulturalne (obecne na 21 kanałach na Twitterze i 27 profilach facebookowych) oraz sportowe (odpowiednio 18 i 25). Ponadto Twitter służył polskim miastom do promocji turystycznej oraz informacji pogodowej. Jedynie pięć kanałów zamieściło treści związane z edukacją, a tylko trzy biznesem oraz ofertami pracy. Nieco inaczej sytuacja wygląda na Facebooku. Tu informacja i promocja biznesowa znajduje się na czwartym miejscu – po kulturze, sporcie i turystyce. Tego typu treści zamieściło na swoich profilach 16 miast.

fot. mat. prasowe

Polskie miasta na Twitterze

Najwięcej postów zamieściły Gdańsk (29 500), Gdynia (23 700), Wrocław (20 800) i Warszawa (10 600).


Media społecznościowe, takie jak analizowany przez nas Twitter i Facebook, ale także i inne, wśród których są LinkedIn, Instagram czy choćby Pinterest, to doskonałe narzędzia do promocji miast i samorządów. Są to narzędzia z jednej strony przydatne mieszkańcom i turystom, ale z drugiej szeroko-pojętemu biznesowi. Dobrze by było gdyby samorządy mocniej doceniały potencjał wirtualnego świata i wykorzystując jego możliwości zachęcały biznes do rozwoju w miastach i gminach – tak analizę badań Pro Progressio, podsumował jej prezes – Wiktor Doktór.

fot. mat. prasowe

Polskie miasta na Facebooku

Na Facebooku najwięcej obserwujących ma Wrocław, Poznań oraz Gdańsk.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: polskie miasta, miasta, social media, Facebook, Twitter

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: