eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMam marzenie po polsku. Czego pragniemy nad Wisłą?

Mam marzenie po polsku. Czego pragniemy nad Wisłą?

2016-08-25 11:06

Mam marzenie po polsku. Czego pragniemy nad Wisłą?

Polacy marzą o podróżach © pathdoc - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

8 na 10 Polaków przyznaje, że ma marzenia. Najczęściej dotyczą one podróży, podwyżki wynagrodzenia oraz odpoczynku od codzienności. A jak jest z ich realizacją? Z ankiety przeprowadzonej przez Kokos.pl wynika, że największą przeszkodą są tu pieniądze, a dokładnie - ich brak. Takiej odpowiedzi udzieliło aż 58% internautów.

Przeczytaj także: 70 proc. Polaków spodziewa się dalszego wzrostu cen żywności

Badanie przeprowadzone przez Satisface dla Blue Media, operatora platformy finansów społecznościowych Kokos.pl, dowodzi, że marzenia Polaków najczęściej dotyczą podróży (32 proc.), wyższych zarobków (25 proc.), odpoczynku (19 proc.) i własnych czterech kątów.

Pragnienia kobiet i mężczyzn nie są zbieżne. Panie częściej rozmarzają się na temat podróży i remontu mieszkania, z kolei panowie myślą o zakupie samochodu lub motoru i sprzętu sportowego. Wiele zależy również od wieku. Młodzi chcieliby lepiej zarabiać, częściej podróżować, mieć lepszą pracę, własny biznes i mieszkanie. Starszym bardziej zależy na zdrowiu i remoncie mieszkania.
- Młodzi z tzw. pokolenia millenialsów chcą przede wszystkim podróżować – dla nich ważne jest przeżywanie, odpoczynek od codzienności, zwiedzanie nowych miejsc. Często pracują tylko po to, by zdobyć pieniądze na fantastyczny urlop – zauważa Joanna Tokarska z Kokos.pl.

Niewielu z badanych przyznało, że marzy o własnym rozwoju, dzieciach lub wnukach czy o miłości. Wyżej niż potrzeby emocjonalne znalazł się sprzęt AGD i RTV oraz własny pojazd.

It's all about the money


Co stoi na przeszkodzie w realizacji marzeń? Przede wszystkim brak pieniędzy – tak uważa 58 proc. ankietowanych. Na finanse skarżą się głównie młodzi oraz mieszkańcy małych i średnich miast. Kolejną przeszkodą jest brak czasu (41 proc.) Kobiety częściej niż mężczyźni wśród powodów podają pracę (12 proc.) i konieczność dbania o rodzinę (19 proc.).

Gdyby Polacy dostali dodatkowe środki pieniężne, wydaliby je właśnie na realizację marzeń – niemal czterech na dziesięciu Polaków otrzymane 5 tys. zł przeznaczyłoby na wycieczkę. Co czwarty wykorzystałby tę kwotę na drobne przyjemności, a co piąty na remont mieszkania. Są i tacy (13 proc.), którzy odłożyliby spełnianie marzeń na dalszy plan, a dodatkowe środki zaoszczędzili.

fot. mat. prasowe

O czym marzymy?

25% respondentów marzy o wyższych zarobkach, a jedynie 5% o założeniu własnego biznesu.


– Wyniki badania pokrywają się z naszymi obserwacjami. Pieniądze na remont czy wakacje, szczególnie w sezonie letnim, to jedne z popularniejszych kategorii pożyczek na Kokos.pl – komentuje Joanna Tokarska z portalu pożyczek społecznościowych.

Metodologia badania
Badanie telefoniczne CATI, zrealizowano łącznie 1004 wywiadów telefonicznych w czerwcu 2016 r. na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej. Grupa młodsza to osoby w wieku 18-35 lat, grupa starsza w wieku 36-65 lat.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: marzenia, badania Polaków, finanse Polaków

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (2)

  • Re: Mam marzenie po polsku. Czego pragniemy nad Wisłą?

    bisquit / 2016-09-08 14:27:46

    Social lending od jakiegoś czasu rzeczywiście zrobił się bardzo popularny, ale nie tylko dla osób fizycznych jak to opisano powyżej. Także firmy mają możliwość starania się o pożyczkę w ten sposób, np. w CapitalClub. Działa to podobnie jak i Kokos, ale pożyczkobiorcami są wyłącznie firmy, z kolei inwestorami - osoby prywatne. W sumie ma to nawet pożyteczniejsze zastosowanie, bo polskie przedsiębiorstwa dzięki temu są wspierane i się rozwijają. Bardzo dobre rozwiązanie moim zdaniem. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Re: Mam marzenie po polsku. Czego pragniemy nad Wisłą?

    bisquit / 2016-09-08 14:28:04

    Social lending od jakiegoś czasu rzeczywiście zrobił się bardzo popularny, ale nie tylko dla osób fizycznych jak to opisano powyżej. Także firmy mają możliwość starania się o pożyczkę w ten sposób, np. w CapitalClub. Działa to podobnie jak i Kokos, ale pożyczkobiorcami są wyłącznie firmy, z kolei inwestorami - osoby prywatne. W sumie ma to nawet pożyteczniejsze zastosowanie, bo polskie przedsiębiorstwa dzięki temu są wspierane i się rozwijają. Bardzo dobre rozwiązanie moim zdaniem. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: