Najczęściej cytowane media VII 2016
2016-08-25 13:42
Najczęściej cytowane media VII 2016 © zauberblicke - Fotolia.com
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania VII 2016
Oprócz projektu podwyżek PiS, w mediach często poruszane były kwestie dotyczące „Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju” wiceministra Mateusza Morawieckiego oraz złożenia kwiatów pod pomnikiem Rzezi Wołyńskiej na warszawskim Żoliborzu przez Beatę Szydło, Witolda Waszczykowskiego i Jarosława Kaczyńskiego. Szeroko komentowano również kontrowersje wokół apelu tzw. „apelu smoleńskiego”, a także decyzję władz PO o wyrzuceniu z partii posłów Michała Kamińskiego, Stanisława Huskowskiego i Jacka Protasiewicza.Prasa
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych lipca znalazł się dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborcza” oraz „Dziennik Gazetę Prawną”. „Rzeczpospolita” zawdzięcza swoją pozycję publikacjom na temat złożenia kwiatów pod pomnikiem Rzezi Wołyńskiej na Żoliborzu przez Beatę Szydło, Witolda Waszczykowskiego i Jarosława Kaczyńskiego, a także doniesieniom o wycofaniu zapowiadanego przez PiS projektu dotyczącego podwyżek dla najważniejszych osób w państwie.
Najczęściej cytowany tygodnik lipca to „wSieci” – głównie za sprawą publikacji związanych z obchodami rocznicy Powstania Warszawskiego i kontrowersjami wokół odczytu, formy i treści Apelu Poległych.
Najczęściej cytowanym miesięcznikiem w lipcu był „Forbes”. Inne media najczęściej powoływały się na opublikowaną na jego łamach listę stu najlepiej zarabiających ludzi show-biznesu w 2016 roku. Na kolejnych miejscach znalazły się „Perspektywy” oraz „Pani”.
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych dominowała TVN24, wyprzedzając TVP Info oraz TVN. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję m.in. informacjom na temat parlamentarzystów Platformy Obywatelskiej piszących list do zarządu partii z apelem o cofnięcie decyzji o wyrzuceniu posłów Jacka Protasiewicza, Stanisława Huskowskiego i Michała Kamińskiego. Inne media często powoływały się także na materiały TVN24 na temat papieża Franciszka podczas Światowych Dni Młodzieży.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Tygodniki
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
Radio
Na lidera wśród stacji radiowych wysunęła się stacja TOK FM, przed RMF FM oraz Pierwszym Programem Polskiego Radia. Inne media najczęściej powoływały się na doniesienia TOK FM na temat wiceprzewodniczącego Parlamentu Europejskiego Ryszarda Czarneckiego, który apelował o ustawienie alkomatów przed budynkiem Komisji Europejskiej.
fot. mat. prasowe
Telewizja
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym przez inne media portalem internetowym w lipcu został serwis wPolityce.pl, za sprawą publikacji na temat proponowanych przez PiS podwyżek wynagrodzeń dla najważniejszych osób w państwie, a także dzięki materiałom na temat efektów rządowego programu „500 Plus”. Na drugiej pozycji znalazł się serwis SportoweFakty. To efekt newsa o medialnych spekulacjach na temat transferu piłkarza Arkadiusza Milika do klubu FC Barcelona.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Media ekonomiczne
„Dziennik Gazeta Prawna” wyprzedził „Puls Biznesu” oraz portal Money.pl. To efekt artykułu o e-dowodzie, czyli elektronicznym dowodzie osobistym, który ma usprawnić polską administrację.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych dominował „Dziennik Łódzki”, w związku z publikacjami na temat działań ABW w Łodzi oraz zatrzymaniu Irakijczyka, który miał przygotowywać zamach bombowy. Na drugiej lokacie znalazło się Radio Kraków, a pierwszą trójkę zamyka „Gazeta Krakowska” z artykułem na temat bezpieczeństwa podczas Światowych Dni Młodzieży.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie 3 875 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 lipca 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 3 923 razy (2 588 razy w prasie, 877 w telewizji i 458 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
- prasowych,
- portali internetowych,
- stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)