Programy lojalnościowe, czyli wyczerpana formuła
2016-09-12 10:41
Spada zainteresowanie programami lojalnościowymi © vbaleha - Fotolia.com
Przeczytaj także: Tefal i Krups - najlepsze prezenty za lojalność
Jak dowodzi badanie, w programach lojalnościowych uczestniczy obecnie 4 na 10 Polaków. Wynik osiągnięty w poprzedniej edycji Monitora był o 6 punktów procentowych wyższy.Wśród programów lojalnościowych nieznaczne tylko wzrosty odnotowały: Orlen Vitay, Hebe, Orsay Club.
Względem ubiegłych lat widać dość spory wzrost uczestników, którzy deklarują, że udział w programach nie pozostaje bez wpływu na ich zachowania zakupowe – już badanych przyznaje, że program lojalnościowy skłonił ich do zrobienia mniejszych lub większych zakupów w danej sieci lub u danego partnera. Dla porównania odsetek takich deklaracji w 2014 roku sięgał 58%, a rok później - 54%.
Zdecydowanie największymi zaletami uczestniczenia w programach lojalnościowych są: możliwość płacenia zgromadzonymi punktami za zakupy oraz możliwość uzyskania rabatu, zniżki na zakup produktów i usług.
„Systematycznie ubywa osób, które uczestniczą w programach lojalnościowych, jednak warto zauważyć, że ci, którzy zostają, w dużej części przyznają, że programy lojalnościowe mają wpływ na ich zachowania zakupowe. Oznacza to, że mimo spadku zainteresowania, na pewno nie jest to koniec programów lojalnościowych. Uruchomienie programu budującego lojalność to często naturalny etap rozwoju każdej firmy. Z kolei firmy, które już posiadają program, realizują działania mające na celu zwiększenie jego efektywności. Po wielu latach funkcjonowania programów, można powiedzieć, że istniejąca formuła się wyczerpuje i traci na atrakcyjności, dlatego organizatorzy programów stoją przed pytaniem: co dalej? Aby zdobyć i utrzymać lojalność konieczne będzie zaproponowanie nowego modelu budowania relacji z klientami” – komentuje Adam Czarnecki, Wiceprezes ARC Rynek i Opinia.fot. mat. prasowe
Uczestnictwo w programach lojalnościowych
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze programy lojalnościowe (TOP 8)
fot. mat. prasowe
Aktywność uczestników programów lojalnościowych
Informacja na temat badania
Monitor Programów Lojalnościowych to badanie przeprowadzone metodą CATI oraz CAWI (ankiety online na własnym panelu epanel.pl). Celem pierwszej części badania (CATI) było poznanie penetracji programów lojalnościowych w populacji ogólnej oraz deklarowanej intensywności korzystania z programów. Badanie przeprowadzono na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (ze względu na wiek, płeć, wielkość miejscowości zamieszkania, województwo, wykształcenie) próbie dorosłych Polaków - wielkość próby wyniosła N=1021.
Druga część badania (CAWI) miała na celu pozyskanie opinii i zachowań związanych z uczestnictwem w programach lojalnościowych. Respondentami w badaniu byli uczestnicy programów lojalnościowych (co najmniej jednego). Struktura próby była zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszej części badania. Wielkość próby wyniosła N=809.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)