Szybki internet i co jeszcze? Czego chcemy od operatorów komórkowych?
2016-09-12 14:34
Smartfon © javiindy - Fotolia.com
Co sprawia, że polski użytkownik sieci komórkowej lojalnie korzysta z usług jednego operatora? Czynnikiem kluczowym okazuje się jakość mobilnego internetu. Co jeszcze jest istotne? Oto wyniki badania Ericsson ConsumerLab.
Przeczytaj także: 2015: 60% populacji będzie mieć dostęp do Internetu
Połowa Polaków nie zamierza zmieniać operatora komórkowego
Z badania, które Ericsson zrealizował w 14 krajach wynika, że co drugi polski użytkownik smartfona chce w dalszym ciągu korzystać z oferty swojego dotychczasowego operatora komórkowego. Jeszcze większą lojalnością wobec swojej obecnej sieci charakteryzują się Niemcy oraz Anglicy (odpowiednio 52 i 58 procent).
Dla 1/5 użytkowników telefonów w Polsce tym, co ma kluczowe znaczenie dla lojalności wobec operatora komórkowego jest jakość oferowanego przez niego internetu mobilnego. Nie jesteśmy tu wyjątkiem - w skali całego globu kryterium to zyskało 29 procent wskazań i okazało się najważniejszym dla wszystkich respondentów biorących udział w badaniu. Znaczenie jakości przepływu danych w Polsce będzie rosło dorównując trendom światowym.
W Polsce lojalność polskich użytkowników determinuje w głównej mierze obsługa klienta i tzw. „pierwsze wrażenie” (najważniejsze kryteria dla 23 procent ankietowanych Polaków). Porównując do poprzedniej edycji raportu, znaczenie obsługi klienta maleje na rzecz jakości mobilnego internetu.
Pomimo znaczących inwestycji operatorów w istniejącą infrastrukturę, liczba użytkowników smartfonów doświadczających codziennych problemów ze swoim urządzeniem nie uległa zmianie. Ponad połowa korzystających ze smartfonów w Polsce doświadcza codziennie przynajmniej jednego problemu związanego z siecią.
Jakość wideo najważniejszym kryterium dla użytkowników smartfonów
Harmonijny przepływ wideo odpowiedzialny za główne obciążenie w sieciach mobilnych staje się coraz większym wyzwaniem dla operatorów. Co czwarty użytkownik smartfona w Polsce ogląda transmisje publikowane na żywo przez aktorów, sportowców i celebrytów w serwisie Facebook. Trzydzieści sześć procent użytkowników dzieli się swoimi materiałami wideo publikując je na Snapchacie i Instagramie. Jednocześnie według ostatniego raportu Ericsson ConsumerLab dla 41 procent użytkowników w Polsce problemy z płynnym oglądaniem wideo są najbardziej frustrujące.
fot. mat. prasowe
Czynniki definiujące lojalność wobec operatora komórkowego w Polsce
„Operatorzy zwracają szczególną uwagę na posiadanie sieci, która zapewni ich klientom bezproblemowe oglądanie materiałów wideo. Ericsson Mobility Report przewiduje, że do 2021 roku ruch danych w sieciach mobilnych wzrośnie trzynastokrotnie. Materiały wideo będą wtedy odpowiadać za 70 procent tego ruchu. Udoskonalanie jakości sieci komórkowych dla swobodnego przepływu danych jest jednym z ważnych tematów jakie podejmujemy w naszych rozmowach z operatorami” powiedział Martin Mellor - szef firmy Ericsson w Polsce.
Informacje o raporcie
Raport powstał na podstawie badań ilościowych i jakościowych oraz pomiarów przeprowadzonych na urządzeniach. 30 użytkowników smartfonów z Korei Południowej, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wzięło również udział w badaniach pogłębionych. W lutym 2016 roku, przeprowadzono internetową ankietę, w której udział wzięło po 1000 użytkowników smartfonów z 14 krajów (2000 użytkowników w Indiach). Łącznie w ankiecie przebadano 15 tysięcy użytkowników w przedziale wiekowym 18-69 lat korzystających ze smartfonów z systemem Android i iOS, mieszkających w Brazylii, Chinach, Indiach, Indonezji, Irlandii, Korei Południowej, Niemczech, Omanie, Polsce, Rosji, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, na Ukrainie i w Wielkiej Brytanii. Wszyscy ankietowani przynajmniej raz w tygodniu korzystali z aplikacji łączących się z siecią za pośrednictwem danych komórkowych.
Przeczytaj także:
Zasięg sieci komórkowych na trasach EURO 2012
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)