Promocja w social media? Konsumenci woleliby coś innego
2016-09-22 10:35
W social commerce inspiracja ważniejsza od promocji © ra2 studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: „Lubię to” klikają wszyscy. A kto klika „kup”?
Współczesnemu procesowi zakupowemu daleko od prostoty. Zamieszała przede wszystkim wielokanałowość - już 2/3 konsumentów deklaruje, że kupuje te same marki w różnych kanałach, a co czwarty migruje między urządzeniami. Nic właściwie dziwnego, że to inspiracja staje się pierwszym krokiem do przyciągnięcia uwagi klienta. Najbliższym konsumentowi kanałem styku z marką okazują się media społecznościowe. Jak bowiem wynika z raportu „Lubię to czy kupuję to”, to właśnie tam poznajemy nowe marki (46 proc. wskazań) i dzielimy się doświadczeniami zakupowymi (39 proc. wskazań).Wyraźnie zatem widać, że sklepy nie powinny ignorować roli social mediów w procesie zakupowym i umożliwiać zainteresowanym komfortowy dostęp do swojej oferty z wykorzystaniem właśnie tego kanału. W najnowszych badaniach dotyczących e - i m-commerce m.in „M-commerce. Kupuję mobilnie” z września 2015 roku i „mShopper 2.0” z marca 2016 roku widać wyraźnie, że konieczność logowania i rejestracji w sklepie internetowym to dwa najważniejsze czynniki zniechęcające konsumentów do zakupu. Jak pokazuje raport „Lubię to czy kupuję to” rozwiązaniem tego problemu może być logowanie się przy pomocy kont społecznościowych. Okazuje się, że poza mediami społecznościowymi - „social login” wykorzystuje 34 proc. konsumentów korzystających z social media. Co więcej, wśród najmłodszych Polaków w wieku 15-18 lat i 19-24 lata wskaźnik logowania przy pomocy konta społecznościowego sięga już odpowiednio 52 proc. i 47 proc. Zdecydowanie częściej logują się w ten sposób osoby, które „lubią” i śledzą marki w social media. Dla nich wspomniany wskaźnik to 59 proc.
fot. ra2 studio - Fotolia.com
W social commerce inspiracja ważniejsza od promocji
Osoby, które wykorzystują „social login”, najczęściej przy pomocy konta społecznościowego, logują się do sklepów internetowych (48 proc), a 1/4 loguje się w ten sposób także do platform zakupowych. Wysoki odsetek deklarujących logowanie się poprzez „social login” do konta elektronicznego w banku lub różnych platform związanych z finansami wskazuje, że konsumenci uznają ten sposób za bezpieczny. Do e-sklepów najczęściej logują się z wykorzystaniem profilu społecznościowego osoby w wieku 25-34 lata (52 proc.), a także osoby nieco młodsze, w wieku 19-24 lata, i nieco starsze - w grupie 35-44 lata. Dla nich poziom wykorzystania „social loginu” jest równy 37 proc.
O badaniu:
Raport „Lubię to czy kupuję to” powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Badanie zrealizowano na dwóch grupach: (1) konsumentów, gdzie zebrano opinie 1637 Polaków, w tym 1022 korzystających regularnie z mediów społecznościowych i (2) biznesu, gdzie pozyskano opinie 50 menedżerów i właścicieli firm. Do realizacji badania wykorzystano responsywne ankiety CAWI (Computer-Assisted Web Interview) emitowane na stronach www oraz w wysyłce mailowej.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)