![Urządzenia mobilne w modzie, czyli jak kupuje fashionista [© Stanisic Vladimir - Fotolia.com] Urządzenia mobilne w modzie, czyli jak kupuje fashionista](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-modowa/Urzadzenia-mobilne-w-modzie-czyli-jak-kupuje-fashionista-182437-200x133crop.jpg)
Nowa generacja e-klientów branży fashion wybiera smartfony © Stanisic Vladimir - Fotolia.com
Przeczytaj także: Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
Trend mobile dominuje w branży modowej
Badanie Criteo nie pozostawia wątpliwości - znaczenie urządzeń mobilnych w zakupach modowych ciągle rośnie. W Japonii, Korei Południowej i Wielkiej Brytanii już przeszło połowa ogółu e-zakupów w sklepach fashion dokonywana jest poziomu urządzenia mobilnego. W Polsce odsetek mobilnych kupujących sięga 18%. Ci Polacy, który decydują się na mobilną ścieżkę zakupową najczęściej korzystają ze smartfona (65% wskazań), rzadziej z tabletu (35%). Badanie pokazuje również, że na małych ekranach telefonów, skłonni jesteśmy raczej kupować produkty o niskim ryzyku, jak T-shirty czy koszule, oraz takie, które nie wymagają przymierzania (akcesoria).
Nowe pokolenie klientów branży fashion
Według danych zebranych przez Criteo, w branży fashion prawie 2/3 kupujących poniżej 35 roku życia dokonuje zakupów z poziomu smartfona. To konsumenci, nazwijmy ich Smartfonistami, którzy stanowią bardzo ważną grupę docelową dla sprzedających i posiadają kilka cech charakterystycznych:
- Smartfoniści są o 32% bardziej skłonni niż kupujący za pomocą desktopa do zamówienia kilku sztuk produktu i zwrócenia tych egzemplarzy, które im nie odpowiadają.
- Około 30% więcej kupujących z poziomu smartfona niż desktopa uważa, że szybki zwrot produktu jest jednym z kluczowych aspektów zakupu.
- Większość Smartfonistów nie tylko kupuje nowe ubrania, oni je kochają. Smartfon jest dla nich pierwszym urządzeniem, wykorzystywanym do przeglądania nowej oferty e-sklepów odzieżowych.
- 58% Smartfonistów przyznało, że cena produktu ma dla nich znaczenie. Podobnie deklarują kupujący za pomocą desktopa (58%) oraz tabletu (57%).
- W porównaniu do klientów desktopowych, dla kupujących z poziomu smartfona dużą rolę odgrywają sieci społecznościowe, gdzie zamieszczają zdjęcia zakupionych towarów (takie zachowanie zadeklarowało 37% użytkowników urządzeń mobilnych vs. 20% klientów, którzy dokonują transakcji za pomocą urządzeń desktopowych).
- W grupie wiekowej 25-44 lata większość Smartfonistów chętnie kupuje w aplikacjach. Użytkownicy powyżej 45-tego roku aplikacje wybierają niechętnie.
Device-Hopping to nowy sposób fashionisty na udane zakupy
W Stanach Zjednoczonych ponad 79% kupujących z poziomu smartfona oraz 87% użytkowników finalizujących zakupy na tablecie korzystało także z innych urządzeń na ścieżce zakupowej.
Zgodnie z raportem Criteo, w zakupach o świcie prym wiodą urządzenia mobilne. W ciągu dnia chętniej przeglądamy oferty sklepowe na desktopach, by wieczorem znów kupować na tabletach i smartfonach. Analiza zachowań zakupowych użytkowników na wszystkich urządzeniach, z których korzystają, jest kluczem do zaplanowania odpowiedniej kampanii reklamowej. Przy użyciu właściwej technologii marketerzy mogą umiejętnie dotrzeć do użytkownika, niezależnie od etapu ścieżki zakupowej, na jakim się znajduje i urządzenia, z którego korzysta.
fot. mat. prasowe
Smartfony vs. tablety w e-zakupach w branży fashion
Spośród wszystkich transakcji mobilnych w Polsce 65% jest dokonywana za pomocą smartfona, a tylko 35% z poziomu tabletu.
"Zmienni klienci" targetem dla marketerów
Pozyskiwanie nowych klientów zawsze było i pozostanie kluczowe dla sprzedawców w branży fashion. Atrakcyjną grupą docelową do pozyskania przez marketerów są tzw. ‘zmienni klienci’ - fashioniści, którzy co najmniej raz do roku kupują u nowego sprzedawcy. ‘Zmienni klienci’ zazwyczaj mają poniżej 45 lat, korzystają z różnych urządzeń, znają się na modzie i kupują więcej niż przeciętny klient. Według raportu Criteo głównymi czynnikami, zachęcającymi nowych klientów do zakupów są: niskie ceny i specjalne oferty, bogaty asortyment, reputacja i sposób, w jaki prezentowane są produkty na stronie e-sklepu. Towary, które są kupowane na specjalne okazje lub rzadko, jak na przykład stroje kąpielowe, znajdują się wśród produktów, które ‘zmienni klienci’ kupują w nadwyżce. Są więc dobrymi produktami do zwrócenia ich uwagi. Ale aby ich zatrzymać (co jest najważniejsze, bo potrzeba wielu transakcji, aby zakupy klienta stały się dochodowe) potrzeba efektywnych działań, jak: szybka dostawa, świetna oferta, doskonała obsługa klienta i łatwa do nawigacji strona internetowa czy aplikacja.
![Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki [© Cybrain - Fotolia.com] Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/moda/Moda-w-e-commerce-zwroty-wyzwaniem-dla-logistyki-254852-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)