Badanie Internetu w Polsce II 2006
2006-03-07 13:00
![Badanie Internetu w Polsce II 2006 Badanie Internetu w Polsce II 2006](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/badania-internautow/Badanie-Internetu-w-Polsce-II-2006-4581-200x133crop.jpg)
© fot. mat. prasowe
Z Internetu korzysta obecnie ponad 40 procent respondentów. 70 procent z nich łączy się z siecią codziennie lub prawie codziennie, jedna trzecia poświęca na to więcej niż godzinę dziennie. Wśród nich jest już spora grupa dzieci. Stanowią one ponad 2 milionową społeczność internetową, która urosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o ponad 100 tysięcy.
Przeczytaj także: Europa w sieci 16 dni w miesiącu
Wzrasta popularność komunikatorów internetowychRośnie odsetek osób komunikujących się z innymi za pomocą komunikatorów internetowych. Z ostatniej fali badania OnlineBus wynika, że 39 proc. internautów codziennie lub prawie codziennie rozmawia z innymi osobami korzystając z tego typu oprogramowania. Najpopularniejszy wśród internautów jest komunikator gadu-gadu, z którego korzysta 96 proc. respondentów.
Zdecydowanie mniej popularną i rzadziej wykorzystywaną przez polskich internautów usługą są rozmowy głosowe prowadzone za pomocą sieci. 67 proc. badanych internautów wie o tej możliwości, ale z niej, jak dotychczas, nie korzystało. Jedynie 5 proc. deklaruje, że rozmawia w ten sposób regularnie, kolejne 5 proc. sporadycznie.
Zakupy przez Internet wciąż należą do rzadkości
Kupowanie w Internecie też nie jest jeszcze popularne. Co prawda 23 proc. respondentów deklaruje, że korzysta z portalu aukcyjnego Allegro (1 proc. z eBay), ale to korzystanie nie przekłada się na kupowanie i jest raczej przeglądaniem ofert lub weryfikowaniem cen. Jedynie 4 proc. internautów stwierdziło, że kupuje coś w sieci raz w miesiącu lub częściej. Kolejne 6 proc kupuje tam raz na 2-3 miesiące, sporadycznie zagląda do sieci w celu kupienia czegoś 18 proc. Najczęściej kupujemy w sieci książki i płyty, odzież i obuwie, rzadziej płyty DVD i bilety lotnicze.
Wg raportu GfK OnlineBus zdecydowanie większy potencjał wzrostu drzemie w polskim rynku dystrybucji muzyki przez Internet. W tej chwili aż jedna trzecia internautów byłaby skłonna kupować utwory muzyczne w sieci. Wprawdzie kolejne 30 proc. deklaruje, że raczej nie byliby zainteresowani korzystaniem z tej formy zakupów, jednak wydaje się, że nie są to osoby, które fundamentalnie przywiązane są do tradycyjnych form dystrybucji muzyki. Powodem wahania jest raczej brak możliwości skorzystania i przekonania się do zalet kupowania w sklepach internetowych z muzyką. Wśród internautów 26 proc. korzysta z odtwarzaczy plików mp.3, 14 proc. z serwisów zajmujących się wymiana plików (np. soulseek, emule).
fot. mat. prasowe
Sondaż
Sondaż GfK Polonia OnlineBus, przeprowadzany kilka razy w roku, monitoruje zachowania Polaków związane z Internetem. Celem badania jest ciągła obserwacja podstawowych wskaźników: penetracji Internetu, miejsca i częstotliwości korzystania oraz celów wykorzystania tego medium. Powyższe wyniki bazują na sondażu przeprowadzonym w dniach 2-7 lutego 2006 roku na reprezentatywnej próbie internautów w wieku powyżej 15 lat.
Przeczytaj także:
Jak weekend majowy wpłynął na popularność stron WWW?
![Jak weekend majowy wpłynął na popularność stron WWW? [© Kaspars Grinvalds - Fotolia.com] Jak weekend majowy wpłynął na popularność stron WWW?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Gemius/Jak-weekend-majowy-wplynal-na-popularnosc-stron-WWW-175614-150x100crop.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
badania internautów, statystyki internetu, internet w Polsce, badanie internetu