Bank przyjazny dla przedsiębiorców
2006-03-09 00:03
Charakterystyka respondentów badania z sektora MSP © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Bank przyjazny dla przedsiębiorców 2006
Kontynuowano dotychczasową metodologię, w ramach której zadano badanym przedsiębiorcom zestaw 20 pytań dotyczących oceny jakości obsługi bankowej, konkurencyjności cenowej, jakości procedury kredytowej, promocji banku w segmencie MSP oraz innych kwestii. Przedsiębiorcy oceniali pracę banków w skali szkolnej od 1 do 6, przy czym ocena 6 była ocena najwyższą. Poniżej przedstawiono wstępne wyniki w trzech ocenianych kategoriach konkursowych: banków komercyjnych, banków spółdzielczych i oddziałów bankowych (tak zwanych złotych oddziałów - do tej kategorii banki rekomendują z reguły najlepsze swoje oddziały).Charakterystyka klientów banków z sektora MSP
W tabeli poniżej przedstawiono liczbowe charakterystyki firm respondentów - małych i średnich przedsiębiorstw w bankach, które w 2005 uczestniczyły w konkursie w poszczególnych kategoriach konkursowych.
fot. mat. prasowe
Charakterystyka respondentów badania z sektora MSP
Spośród trzech kategorii konkursowych, przedsiębiorcy banków komercyjnych zatrudniali największą przeciętną liczbę pracowników (25) a firmy klientów banków spółdzielczych najmniejszą (9). Analizując strukturę branżową respondentów w trzech kategoriach konkursowych warto zwrócić uwagę na dominujące w bankach komercyjnych i oddziałach bankowych usługi, natomiast w bankach spółdzielczych istotną rolę pełni rolnictwo. Pomimo tego, we wszystkich kategoriach konkursowych bardzo silna była reprezentacja firm handlowych i znacząco mniejsza firm produkcyjnych. Te ostatnie stanowiły od 14,61% do 21,6% respondentów w poszczególnych kategoriach konkursowych.
oprac. : eGospodarka.pl