Najczęściej cytowane media IX 2016
2016-10-19 13:24
Najczęściej cytowane media IX 2016 © Minerva Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania VIII 2016
Według analizy IMM w mediach często poruszano też tematy związane z aferą reprywatyzacyjną w Warszawie oraz rezygnacją Bartłomieja Misiewicza z funkcji rzecznika MON i członka Rady Nadzorczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Szeroko komentowano także protesty przeciwko zaostrzeniu ustawy antyaborcyjnej.Prasa
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych września znalazła się „Rzeczpospolita”, która zawdzięcza swoją pozycję wywiadowi z szefem MON – Antonim Macierewiczem. Wyprzedziła „Gazetę Wyborczą” oraz „Dziennik Gazetę Prawną”.
Wśród tygodników najwięcej cytowań zgromadził „Newsweek” w związku z artykułem w odniesieniu do zarzutów wobec Bartłomieja Misiewicza, który został oskarżony o proponowanie stanowisk samorządowcom z PO w zamian za przejście do PiS.
Dzięki powołaniom na wywiad z Adamem Małyszem w odniesieniu do rankingu „50 najbardziej wpływowych ludzi w polskim sporcie”, najczęściej cytowanym miesięcznikiem we wrześniu był „Forbes”.
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych, pod względem cytowań zdecydowanie prowadzi TVN24, wyprzedzając TVP Info oraz TVN. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję materiałom i komentarzom na temat rozpoczęcia posiedzeń komisji śledczej w sprawie afery Amber Gold, przyjęcia dotacji z budżetu państwa przez Partię Kukiz’15 pomimo wcześniejszych zapewnień, że do tego nie dojdzie oraz wypowiedzi szefa MSWiA w odniesieniu do planowanej organizacji marszu przez KOD 11 listopada.
Radio
Na lidera cytowań wśród stacji radiowych wysunęło się Radio ZET, nieznacznie wyprzedzając RMF FM oraz Pierwszy Program Polskiego Radia. Inne media najczęściej powoływały się na informacje w sprawie zaostrzenia prawa antyaborcyjnego i planowanych „czarnych protestach” oraz echach afery reprywatyzacyjnej w Warszawie.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Tygodniki
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
fot. mat. prasowe
Telewizja
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym przez inne media serwisem internetowym we wrześniu został portal WP.pl za sprawą publikacji dotyczących afery reprywatyzacyjnej w Warszawie oraz zachowania pseudokibiców i wszczynanych przez nich zamieszek na stadionie po meczu Legia – Borussia Dortmund.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Media ekonomiczne
„Dziennik Gazeta Prawna” wyprzedził „Puls Biznesu” oraz „Forbes”. Wśród portali internetowych najwięcej cytowań zebrał money.pl.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne
Media regionalne
Najczęściej cytowanym medium regionalnym września było „Radio Kraków”, w związku z propozycją zmiany nazwy ulicy Dworcowej w Krakowie, której pomysłodawcą jest jeden z małopolskich polityków PiS. Na drugiej lokacie znalazło się Radio Szczecin, a pierwszą trójkę zamyka Gazeta Wrocławska.
fot. mat. prasowe
Informacje o badaniu:
Badanie przeprowadzono na podstawie 5 584 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 września 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 5 621 razy (3 146 razy w prasie, 1 832 w telewizji i 643 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
- prasowych,
- portali internetowych,
- stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)