Sprzedaż samochodów II 2006
2006-03-10 01:46
Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów I 2006
Sprzedaż skumulowana, która po dwóch miesiącach roku wyniosła 36.624 auta, wykazuje spadek o 12,9 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.Liderem polskiego rynku w tym roku pozostaje Toyota. Sprzedaż tej marki wyniosła od początku roku 4 tys. 693 sztuk, o 16,2 procent mniej niż przed rokiem. Lutowy wynik w wysokości 2.156 aut jest o niespełna 7,9 procent mniejszy niż rok wcześniej, a o 15 proc. mniejszy niż w styczniu.
Drugą pozycję na rynku utrzymała Skoda z wynikiem po dwóch miesiącach roku w wysokości 4.495 sztuk i spadkiem sprzedaży o 11,3 proc. Miesięczna sprzedaż Skody w lutym wyniosła 2.108 aut i była mniejsza od styczniowej o 11,7 procent, jak i lutowej sprzed roku o 10 procent.
Na trzecim miejscu uplasował się Opel, który sprzedał w okresie styczeń - luty 4.190 aut, o 35,7 procent więcej niż rok wcześniej. W lutym Opel sprzedał 1.804 nowych aut.
Czwarta lokata należy do Fiata, który znalazł od początku roku 3 tys. 971 nabywców na swoje auta i zanotował na przestrzeni roku 17,3 proc. spadek sprzedaży. Wynik miesięcznej sprzedaży w lutym wyniósł 2 tys. 114 sztuk i jest większy o 13,8 procent w porównaniu do stycznia 2006 roku.
Piąty na polskim rynku Ford odnotował spadek sprzedaży zarówno w ujęciu sumarycznym - 2 tys. 734 auta to o 9,9 proc. mniej niż w ubiegłym roku, jak i miesięcznym w lutym - 1 tys. 451 aut to o 11,3 procent mniej niż przed rokiem.
Szóste miejsce na liście najchętniej kupowanych marek zajmuje Renault. Dalsze dwie pozycje należą do przedstawicieli koncernu PSA, Peugeota i Citroena. Dziewiątą pozycję na rynku zajmuje Volkswagen. Pierwszą dziesiątkę podsumowania zamyka Honda.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl