CRM po polsku
2003-03-22 09:51
Firma Alatus, warszawski producent oprogramowania i dostawca usług informatycznych, wprowadziła na rynek system do zarządzania relacjami z klientami - ALATUS CRM. Adresatem rozwiązania są średniej wielkości przedsiębiorstwa i organizacje, których aktywność skupia się na sprzedaży, działalności marketingowej oraz obsłudze serwisowej.
Przeczytaj także: CRM również w wierzytelnościach
System można sklasyfikować przede wszystkim jako tzw. CRM kolaboracyjny, tzn. wspomagający współpracę z klientami, dostawcami oraz partnerami. ALATUS CRM posiada także funkcjonalność analitycznych i operacyjnych systemów CRM – umożliwia pozyskiwanie, przechowywanie oraz analizowanie informacji zebranych w firmowej bazie danych w celu poznania zależności i wzorców zachowań zachodzących w relacjach z klientami.ALATUS CRM został zaprojektowany z myślą o wysokiej skalowalności i możliwości dopasowania do indywidualnych wymagań użytkownika. Poszczególne moduły systemu mogą być modyfikowane lub rozbudowywane, możliwe jest także dodawanie nowych modułów – w wypadku, gdy analiza potrzeb klienta wykaże ich istotność.
Rdzeń systemu stanowi moduł Konta, Kontakty i Zadania zarządzający informacjami o firmach i organizacjach (Konta) z którymi prowadzone są działania biznesowe, a także z ludźmi (Kontakty), którzy pracują dla nich lub działają w ich imieniu.
Pozostałe moduły systemu to:
- Zarządzanie Kampaniami Marketingowymi i Szansami – wsparcie wszelkich działań związanych z notyfikowaniem informacji dotyczących potencjalnej sprzedaży, prowadzeniem kampanii marketingowych oraz działalności call center,
- Zarządzanie Produktami - budowanie kompleksowych baz danych o produktach i usługach proponowanych klientom,
- Zarządzanie Zgłoszeniami Serwisowymi i Rozwiązaniami - rejestrowanie i śledzenie produktów oraz zgłoszeń serwisowych w celu efektywnego budowania i zarządzania bazą wiedzy o rozwiązaniach danego problemu, awarii, itp.,
- Zarządzanie Konfiguracją i Integracją - mechanizmy pozwalające na bezkonfliktową wymianę informacji oraz integrację z systemami zewnętrznymi,
- Administracja - Zarządzanie Użytkownikami, Ustawieniami i Słownikami.
Obecnie trwają rozmowy na temat pierwszych wdrożeń referencyjnych systemu w Polsce. Grecki udziałowiec Alatusa - firma Quality & Relability - zamierza rozpocząć sprzedaż systemu w Grecji. Zdaniem George'a Papavassiliou, dyrektora ds. rozwoju Grupy Q&R, do końca 2003 r. firma powinna podpisać pierwsze umowy na zakup systemu ALATUS CRM.
Przeczytaj także:
Polskie firmy bez narzędzi ERP, CRM i BI?
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl