Samochody dostawcze II 2006
2006-03-10 11:03
Przeczytaj także: Samochody dostawcze I 2006
Większość producentów samochodów dostawczych wykazała w lutym wzrost sprzedaży od 2,04 procent (Peugeot) do aż 350 procent (Mitsubishi). Wysokie wskaźniki wzrostu były również udziałem takich producentów, jak Nissan, Andoria czy Hyundai.Liderem tego segmentu rynku pozostaje Fiat z wynikiem tegorocznej sprzedaży sumarycznej w ilości 1 tys. 199 sztuk (wzrost o 13,11 procent w stosunku do zeszłego roku). Drugie miejsce zajął Renault (634 sztuki od początku roku, z czego 360 sztuk w lutym). Wynik skumulowany był o 27,31 procent wyższy niż przed rokiem.
Trzecia lokata należała do Volkswagena, któremu udało się w tym roku sprzedać 597 samochodów dostawczych (o 30 procent mniej niż w analogicznym rok temu).
Ford uplasował się na czwartej pozycji dzięki sprzedaży 433 samochodów dostawczych. Oznacza to wzrost sprzedaży o 8,52 proc.
Piąty w rankingu Citroen uzyskał sprzedaż sumaryczną w ilości 394 sztuk. Szósta lokata przypadła w udziale Mercedesowi (292 sztuk). Siódme miejsce należy do Peugeota (291 sztuk), ósme zajmuje Opel dzięki sprzedaży sumarycznej w ilości 241 sztuk.
Następne miejsce zajmuje Kia (196 sztuk). Czołową dziesiątkę producentów zamyka Intrall (187 sztuk).
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl