Amadeus z Extranetem
2003-03-24 00:08
Polski reprezentant międzynarodowej korporacji Amadeus - założonej przez linie lotnicze Air France, Lufthansa, Iberia i SAS z końcem marca uruchomił system extranetowy dla swoich partnerów. Amadeus na świecie świadczy usługi dla ponad 50 tysięcy biur podróży, w Polsce dostarcza system rezerwacyjny dla 500 klientów z branży turystycznej.
Przeczytaj także: Branża elektroniczna na oku UOKiK
Na bazie platformy web kameleon - dostarczonej przez poznańską firmę gammanet - uruchomiono serwis extranetowy zintegrowany z bazami danych Amadeus i wspierający zarządzanie relacjami z klientem.Rozbudowana i zaawansowana oferta Amadeus Polska, sprawia że klienci często mają wiele pytań i potrzebują pilnej, kompetentnej pomocy. Jednym z priorytetowych zadań stawianych przed systemem jest zatem szybkie udzielanie odpowiedzi, pomoc w przypadku wątpliwości i pojawiających się problemów. Wszystkie pytania zadane przez użytkowników w systemie extranetowym są automatycznie przydzielane odpowiednim pracownikom Amadeus, którzy udzielają szczegółowych informacji. Po autoryzacji odpowiedzi przez administratora systemu klient otrzymuje ją via e-mail, jest ona również widoczna dla innych użytkowników na łamach serwisu. W ten sposób uproszczono i przyspieszono proces komunikacji z klientami oraz usprawniono pracę firmowego help desk.
System przewiduje dostęp użytkowników na dwóch poziomach uprawnień. Wszyscy klienci extranetu mogą za jego pośrednictwem zadawać pytania związane z produktami i szkoleniami oferowanymi przez firmę, zamawiać określone produkty, wypowiedzieć się na forum dyskusyjnym oraz zapoznać się z najnowszymi informacjami dotyczącymi zarówno oferty handlowej, jak i samej firmy. Użytkownicy systemu extranetowego mają również dostęp do dokumentacji systemowej, instrukcji programów oraz innych przydatnych w codziennej pracy informacji.
Dzięki zastosowaniu systemu web kameleon administratorzy serwisu extranetowego w prosty i efektywny sposób zarządzają bazą użytkowników tworząc grupy klientów i przypisując im prawa do określonych zasobów. Web kameleon służy jednocześnie jako system Content Managment do zarządzania i aktualizowania treści ogłoszeń i informacji publikowanych w systemie extranetowym.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl