Branża PR w mediach II 2006
2006-03-11 00:04
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach I 2006
Badanie przekazów o branży PR w lutym 2006 r. objęło 186 materiałów. 62 z nich dotyczyło PR politycznego i kształtowania wizerunku polityków, 43 - porad PR-owskich, a 31 - branży PR. Prawie połowa analizowanych przekazów była neutralna, 20% było nacechowanych pozytywnie, natomiast stosunkowo dużo - aż 30% - lutowych publikacji miało wydźwięk negatywny. Pojawiły się one w kontekście kształtowania wizerunku polityków. W lutym znacznie wzrosła liczba publikacji dotyczących PR w mediach innych niż prasa. W telewizji pojawiło się ich 71, a w radiu - 31.fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji
W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 183 przekazy. Część tych materiałów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR. Wśród osób najczęściej wzmiankowanych pierwszą pozycję zajął Rafał Szymczak, a drugie miejsce przypadło Adamowi Bielanowi. Najczęściej cytowanymi/wzmiankowanymi w kontekście PR firmami, organizacjami i instytucjami został Związek Firm Public Relations (10 przekazów) i Instytut Monitorowania Mediów (8 przekazów). Natomiast Fleishman Hillard to najczęściej wzmiankowana agencja PR.
W porównaniu z lutym 2005 roku w mediach pojawiło się ponad trzy razy więcej materiałów dotyczących branży PR.
fot. mat. prasowe
Liczba przekazów dotycząca branży PR w poszczególnych miesiącach
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl