eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBranża PR w mediach II 2006

Branża PR w mediach II 2006

2006-03-11 00:04

Branża PR w mediach II 2006

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W lutowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazło się 186 materiałów poświęconych zagadnieniom PR-owskim. To absolutny rekord! Tak duże zainteresowanie public relations zostało wywołane przede wszystkim szeroko komentowanymi 100 dniami rządów premiera Marcinkiewicza oraz raportami branżowymi.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach I 2006

Badanie przekazów o branży PR w lutym 2006 r. objęło 186 materiałów. 62 z nich dotyczyło PR politycznego i kształtowania wizerunku polityków, 43 - porad PR-owskich, a 31 - branży PR. Prawie połowa analizowanych przekazów była neutralna, 20% było nacechowanych pozytywnie, natomiast stosunkowo dużo - aż 30% - lutowych publikacji miało wydźwięk negatywny. Pojawiły się one w kontekście kształtowania wizerunku polityków. W lutym znacznie wzrosła liczba publikacji dotyczących PR w mediach innych niż prasa. W telewizji pojawiło się ich 71, a w radiu - 31.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (68%) oraz poświęcone tematyce biznesowej (20%). Wśród mediów najczęściej poruszających tę tematykę na pierwszym miejscu znajduje się stacja TVN 24, która dzięki 31 publikacjom po raz pierwszy znalazła się na pozycji lidera wśród mediów poruszających tematykę public relations.

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 183 przekazy. Część tych materiałów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR. Wśród osób najczęściej wzmiankowanych pierwszą pozycję zajął Rafał Szymczak, a drugie miejsce przypadło Adamowi Bielanowi. Najczęściej cytowanymi/wzmiankowanymi w kontekście PR firmami, organizacjami i instytucjami został Związek Firm Public Relations (10 przekazów) i Instytut Monitorowania Mediów (8 przekazów). Natomiast Fleishman Hillard to najczęściej wzmiankowana agencja PR.

W porównaniu z lutym 2005 roku w mediach pojawiło się ponad trzy razy więcej materiałów dotyczących branży PR.

fot. mat. prasowe

Liczba przekazów dotycząca branży PR w poszczególnych miesiącach

Liczba przekazów dotycząca branży PR w poszczególnych miesiącach



Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: