Najczęściej cytowane media X 2016
2016-11-28 09:40
TV © rainer_81 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania IX 2016
Analiza Instytutu Monitorowania Mediów pokazuje, że wśród najciekawszych tematów znalazły się projekt ustawy "Stop Aborcji" oraz związane z nim "czarne protesty", afera reprywatyzacyjna w Warszawie oraz wywiady Jarosława Kaczyńskiego.Prasa
Najczęściej cytowanym tytułem prasowym października okazała się być „Gazeta Wyborcza”, a w niej publikacje dotyczące projektu ustawy antyaborcyjnej, „czarnych protestów” oraz wywiadu z Natalią Przybysz. Na drugim i trzecim miejscu zestawienia znalazły się „Rzeczpospolita” oraz „Dziennik Gazeta Prawna”.
W rankingu najczęściej cytowanych tygodników zwyciężyła „Gazeta Polska” ze względu na publikację wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim. Drugie i trzecie miejsce zajęły kolejno „wSieci” i tygodnik „Newsweek”.
Natomiast najczęściej cytowanymi miesięcznikami w październiku był „Forbes”, „Pani” oraz „Playboy”.
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych na które powoływano się w październiku najczęściej, liderem została stacja TVN24, wyprzedzając Polsat News oraz TVP Info. Najczęściej cytowano materiały na temat ustawy antyaborcyjnej emitowane przez TVN24 oraz materiały o ekshumacjach ciał ofiar katastrofy smoleńskiej emitowane przez Polsat News.
Radio
Na pozycji lidera wśród stacji radiowych ponownie znalazło się Radio ZET, wyprzedzając RMF FM oraz radiową Trójkę. Na czwartej pozycji zestawienia znalazło się Radio Maryja, a to dzięki wypowiedzi Beaty Szydło na temat ustawy dla frankowiczów.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Tygodniki
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
fot. mat. prasowe
Telewizja
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym serwisem internetowym października został portal Onet.pl, przesuwając na kolejne pozycje wPolityce.pl oraz WP.pl. Z dziesiątej na czwartą pozycję awansowała Wyborcza.pl.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Media ekonomiczne
Wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych pierwsze miejsce niezmiennie zajmuje „Dziennik Gazeta Prawna”, który wyprzedził „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne
Media regionalne
Liderem wśród mediów regionalnych została „Gazeta Wrocławska” za sprawą publikacji na temat podejrzeń skażenia butelki wody marki Żywiec Zdrój. Na drugim miejscu znalazło się Radio Merkury, a pierwszą trójkę zamyka TVP3 Lublin.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie 6 098 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 października 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 6 157 razy (3 103 razy w prasie, 2 123 w telewizji i 931 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
- prasowych,
- portali internetowych,
- stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)