Sektor MŚP i leasing. Czy to już przyjaźń?
2016-12-16 13:06
Leasing © Jamrooferpix - Fotolia.com
Przeczytaj także: Sektor MSP docenia leasing
Leasing na 6?
- Wniosek płynący z tych danych jest jeden – branża leasingowa nie ustaje w staraniach o wypracowanie jak najwyższych standardów w zakresie sprzedaży i obsługi inwestycji realizowanych przez polskich przedsiębiorców – komentuje Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający obszarem prawnym, obsługi posprzedażowej i ubezpieczeń w BZ WBK Leasing.
Celem cyklicznego badania „Leasing Index” jest ocena jakości usług sprzedażowych i posprzedażowych świadczonych przez firmy leasingowe. Najświeższa jego odsłona potwierdza, że leasingodawcom właściwie nic nie można zarzucić. Już kolejny raz lwia część ankietowanych potwierdziła, że współpraca z nimi układa się pomyślnie. Dobrze oceniane jest zarówno zaangażowanie, jak i cały proces realizacji umowy. Co ważne, wysoką ocenę wystawiają wszystkie przebadane sektory (produkcyjny, handlowy, budowlany, usługowy).
- Obsługa posprzedażowa musi stać na bardzo wysokim poziomie, ponieważ ponowny wybór danej firmy najczęściej zdeterminowany jest zadowoleniem klienta z kontaktu z firmą leasingową w trakcie umowy, zwłaszcza w przypadku, gdy coś się dzieje z przedmiotem lub płatnościami – podkreśla Mariusz Włodarczyk. - Istotne jest również, aby leasingodawca szedł z duchem czasu, wdrażał nowe technologie w kontaktach z klientem i realizacji jego oczekiwań. Na relacje z klientami i budowanie zaufania wpływ wywiera również przejrzystość i jednoznaczność umowy. Umowa leasingu lub pożyczki trwa kilka lat, dotyczy często dużych kwot, stąd wskazanym jest aby klient poświęcił chwilę na zapoznanie się z zapisami tego dokumentu, opisującymi prawa i obowiązki obu stron – dodaje.
Przed podpisaniem umowy z firmą finansującą warto nie tylko zapoznać się z warunkami finansowymi transakcji, ale również z postanowieniami umowy oraz stosowanymi przez firmy leasingowe ogólnymi warunkami umowy leasingu (OWUL). Jest w nich zapisane jak będą wyglądać rozliczenia z tytułu umowy w praktyce – podstawowe, przewidziane harmonogramem i te, których nie da się zaplanować. OWUL mówi co się stanie w przypadku opóźnień w wydaniu przedmiotu przez dostawcę, zmiany stóp procentowych lub wypadku komunikacyjnego. Określa wysokość kar umownych, konsekwencje opóźnień w płaceniu rat, warunki wcześniejszego rozwiązania umowy i jej rozliczenia. Umowa leasingu i OWUL muszą pasować klientowi, dawać komfort używania wybranego środka trwałego, a to z kolei daje leasingodawcy szansę na zawarcie kolejnej umowy i wieloletnią współpracę ze sprawdzonym klientem.
fot. mat. prasowe
Ocena współpracy ze spółką leasingową
Wymogiem koniecznym przy podpisywaniu umowy leasingu są dokumenty rejestrowe firmy: REGON, NIP, KRS. W przypadku popularnych procedur uproszczonych, z uwagi na coraz większą dostępność informacji ze źródeł zewnętrznych (np. biura informacji kredytowej, KRS, CEIDG) do wniosku nie są często wymagane dokumenty finansowe, a jedynie oświadczenie klienta, a decyzja o finansowaniu wydawana jest nawet w kilka minut.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)