Digital marketing: trendy 2016/2017
2016-12-25 00:22
Koniec 2016 roku © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nowa Ordynacja podatkowa: więcej czasu na ściąganie podatków
Naszą listę stworzyliśmy w oparciu o rozmowy z naszymi klientami, kluczowe wydarzenia rynkowe, własne i niezależne projekty badawcze i analityczne i obserwację entuzjastów działań digitalowych w Polsce i na świecie.Wiele różnych dziedzin marketingu i digitalu łączy się tworząc zapotrzebowanie na coraz to kolejne rodzaje usług. Nowe narzędzia i rozwiązania pojawiają się szybciej niż faktycznie może przyswoić rynek. I to znaczy, że będzie coraz więcej biznesów opartych o łączenie danych z wielu różnych źródeł. W raporcie opisaliśmy szerszy kontekst każdego z kluczowych trendów na rynku.
Co najbardziej zwróciło naszą uwagę w 2016 roku:
- Polacy – stajemy się coraz bardziej zapatrzeni w swoje bezpośrednie otoczenie, ciągle się zmieniamy będąc niepewnym jutra. Ale wciąż emocjonujemy się w internecie przede wszystkim piłką nożną. Rośnie rola wydawców medialnych w kształtowaniu światopoglądów – w epoce postprawdy.
- Główne technologiczne nowinki to Pokemon GO (które pokazało, jak krótko może trwać hype na grę opartą o geolokalizację) i okulary Snapchata. VR wciąż raczkuje.
- Dojrzewa rynek content marketingu – i idą za tym gigantyczne budżety Allegro i coraz bardziej równomierny rozkład budżetów mediowych
- W Customer Journey wyzwaniem jest wciąż Customer Centric Data – klienci końcowi wiedzą, że muszą je łączyć, ale borykają się z problemem – jak to robić.
- Badania marketingowe orientują się bardzo mocno na stronę jakościową, starając się zrozumieć konsumenta, a nieco rzadziej – dostarczają analityki do integracji danych klienta.
- Wielu badaczy przechodzi na stronę UX , to profesjonalizuje i poszerza projekty lean design
- Wchodzą kolejne platformy analityczne – Data Studio od Google, rozwijają się Qlik i Tablaux; z ich usług korzystają firmy, które zatrudniają własnych analityków
- Big Data i Data Science – data scientists w Polsce są głównie zatrudniani przez wydawców mediowych, głównie dlatego, że mają oni największą wiedzę o jak największej liczbie internautów (poza Google i Facebook, oczywiście)
- Donald Trump – to postać, która pokazała, że miliony dolarów z budżetu Hillary Clinton wydane na programmatic i analitykę bazodanową nie przyniosły efektów. Donald Trump zainwestował w telewizję, a nie – w analitykę digitalową
- Przed rynkiem stoi duże wyzwanie – Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) – prawo europejskie znacząco ograniczające możliwości targetowania reklam
- 2016 rok zdecydowanie należał do AI – wszyscy duzi gracze udostępniający serwery – Google, Amazon, IBM, Microsoft – otworzyli API do procesów sztucznej inteligencji. Największy potencjał w praktyce oznacza usługi oparte o rozpoznawanie obrazów.
fot. mat. prasowe
Koniec 2016 roku
Co wynika z tego wszystkiego? Przede wszystkim to, że nowe możliwości i rozwiązania digitalowe pojawiają się szybciej, niż polskie firmy mogą je wdrażać. Rynek potrzebuje rozprzestrzeniania wiedzy – na temat możliwości analitycznych dostępnych narzędzi, ponieważ poszczególni gracze nie są w stanie śledzić wszystkiego na bieżąco.
AlbertHupa
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)