Kto klika w linki sponsorowane
2006-03-15 12:09
Jak często klika Pan(i) na linki sponsorowane? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Internauci krytyczni wobec reklamy w sieci
Biorąc pod uwagę to, że jedynie nieliczni internauci wychodzą poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania, linki sponsorowane wydają się być atrakcyjnym narzędziem promocji witryny w sieci. O powszechności tej formy reklamy w polskim internecie świadczy niewątpliwie fakt, że większość internautów nie tylko odróżnia linki sponsorowane od pozostałych wyników wyszukiwania (62,3 proc.), ale i z nich korzysta. Jedynie co piąty polski internauta – czytamy w raporcie - który odróżnia linki sponsorowane od innych wyników wyszukiwania, nie kliknął na nie ani razu (18 proc.), a co czwarty przyznaje, że czyta nie więcej niż trzy wyniki wyszukiwania (włącznie z linkami sponsorowanymi).fot. mat. prasowe
Jak często klika Pan(i) na linki sponsorowane?
Prezentacja wyników wyszukiwania - preferencje internautów i opinie klientów, luty 2006. N=1 978
Częsty kontakt z tą formą reklamy mają także pozostali internauci. Jak wynika z badań, co piąty (19,2 proc.) użytkownik sieci, który nie odróżnia linków sponsorowanych od pozostałych wyników wyszukiwania, czyta od 3 do 5 wyników, a niemal 8 proc. zapoznaje się jedynie z pierwszymi trzema!
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl