Polskie narzędzia marketingu, które warto poznać
2017-01-03 12:53
Marketing © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: 15 trendów w marketingu w 2022 roku
Prowadzenie biznesu w oderwaniu od nowych technologii i innowacji internetowych zdecydowanie nie jest najlepszym z pomysłów. Podobnie zresztą jak pozbawiony sensu jest marketing, który zupełnie nie zwraca uwagi na najświeższe trendy. Poniżej przedstawiamy rozwiązania, dzięki którym marketerzy mogą ułatwić sobie pracę, zwiększyć jej efektywność i poprowadzić firmę w stronę sukcesu.1. Brand24 – internet i social media pod lupą
Brand24 to powstały w 2011 roku serwis oferujący swoim użytkownikom natychmiastowy dostęp do niezliczonej ilości polskojęzycznych wzmianek odnośnie marek produktów, osób itp. Narzędzie to w sposób automatyczny wykrywa pozytywne i negatywne publikacje w wybranym obszarze zapytań, co nie tylko pomaga budować strategię rozwoju wizerunku firmy, ale również pozwala na szybką reakcję w przypadku sytuacji kryzysowej. Brand24 przygląda się informacjom dotyczącym kilkudziesięciu tysięcy marek klientów pochodzących z USA, Wielkiej Brytanii, Indonezji, Włoch, Bułgarii, Kanady, Singapuru, Emiratów Arabskich, Australii oraz oczywiście z Polski.
Podobne polskie narzędzia marketingu: Press Service, Instytut Monitorowania Mediów
2. NetPR i Prowly – prawa ręka PR-owców
O pożądanym odbiorze marki przesądza odpowiednie kreowanie komunikacji. Służyć ma temu szeroko pojęty brand journalism, który poprzez tworzenie historii marki, buduje relacje z odbiorcami. Do tego celu wykorzystywane są różne media i platformy technologiczne. NetPR i Prowly to zestawy narzędzi do zwiększania popularności firm, marek oraz osób. Platformy ułatwiają zarządzanie działaniami media relations – dystrybucję treści, zdjęć lub video i zwiększenie ich widoczności, późniejszą analitykę działań czy jak w przypadku netPR, również monitoring. Są to aplikacje dedykowane osobom zajmującym się działalnością PR – freelancerów i agencji.
Podobne polskie narzędzia: Pressium
Czytaj także:
- 7 głównych trendów w e-mail marketingu 2016
- Promocja w social media? Konsumenci woleliby coś innego
3. Minicrm.pl – pomoc w zarządzaniu
Aplikacja miniCRM to prosty CRM online dla małych i średnich firm. Pomaga zapanować nad kontaktem z klientami, zadaniami, zleceniami i sprzedażą. Informacje przesyłane między użytkownikiem a aplikacją są zaszyfrowane, natomiast dane klientów są chronione i przechowywane w profesjonalnej serwerowni. Aplikacja dostępna jest za pośrednictwem przeglądarki internetowe, dzięki której przedsiębiorca nie jest obciążony wysokimi kosztami instalacji, wdrożenia i aktualizacji specjalistycznego systemu.
Podobne polskie narzędzia marketingu: LiveSpace, GoNet CRM
4. SerwerSMS.pl – komunikacja mobilna SMS
Platforma SerwerSMS.pl pozwala na prowadzenie profesjonalnej komunikacji mobilnej w obszarze B2C, B2B a także przez instytucje publiczne. Umożliwia m.in. realizację promocyjnych kampanii mobilnych, mikropłatności oraz ułatwia przepływ informacji np. między mieszkańcami a urzędami, pacjentami a placówkami ochrony zdrowia, sklepami internetowymi a klientami. SerwerSMS.pl wykorzystuje dostępne na rynku technologie w dwustronnej komunikacji oferując możliwość wysyłki wiadomości tekstowych (SMS), wiadomości multimedialnych (MMS) oraz wiadomości głosowych (VOICE). Firma działa w branży masowej komunikacji SMS już od 2003 roku, a z jej usług korzysta 23 000 klientów, tj. Triumph, Próchnik, British Council, EuroCash, Energa, za10groszy.pl, Totolotek, CzasNaButy.pl czy Aviva.
Podobne polskie narzędzia marketingu: smsapi, promosms, mProfi
5. EmailLabs – e-mail marketing
EmailLabs to serwer SMTP w chmurze, który powstał z myślą o podmiotach posiadających już system generujący wysyłkę e-mail (np. system sklepowy, bilingowy, księgowy, CRM, ERP, CMS, czy dedykowany system Marketing Automation), ale chcących zwiększyć jej szybkość oraz dostarczalność przez redukcję współczynnika traktowania wiadomości jako SPAM. Łatwo zintegrować go z każdym systemem i aplikacją oraz uzyskać dostęp do zaawansowanych statystyk. Firma znajduje się białych listach WP, Onetu, Interii czy o2, a także spełnia wymagania globalnych providerów m.in. Gmail, Yahoo, Aol i Hotmail. Do klientami EmailLabs należą np. Rossmann, Ikea, Payback, Douglas, Auchan czy Tchibo.
Podobne narzędzia marketingu: Redlink, FreshMail, Sare.
6. IAI Shop – wsparcie działalności sklepów internetowych
Wspomaga sprzedaż i wdrażanie e-sklepów. Zwiększa ruch na stronach internetowych, przyczyniając się do ich rozwoju. Firma obsługuje ponad 3500 sklepów on-line i kontroluje nawet kilka tysięcy zamówień miesięcznie. Posiada wiele funkcji umożliwiających sprzedaż, prezentację oferty oraz kontrolę procesów logistycznych, finansów, płatności i magazynów. Na rynku istnieje od 2000 roku.
Podobne polskie narzędzia: Media4You, Shoper
fot. mat. prasowe
Marketing
7. Semstorm – platforma SEM
Oferuje dane z największej bazy polskich słów kluczowych, dzięki którym można zoptymalizować swoją stronę i tym samym zadbać o jej wysoką pozycję w sieci. Za pomocą narzędzi takich jak Website Explorer i Ad Explorer pozwala sprawdzać i porównywać działania konkurencji, poznać wykorzystywane przez nią słowa kluczowe oraz teksty reklamowe. Dzięki Semstorm można wzbogacić swoją kampanię i bazować w prowadzonych akcjach na frazach o wysokim potencjale.
Podobne polskie narzędzia marketingu: Eactive, Ideo
8. Adtaily.pl – system reklamy internetowej
AdTaily dostarcza wartościowy ruch na stronach internetowych przy maksymalnej optymalizacji wydatków reklamowych. Firma współpracuje z większością domów mediowych oraz agencji na rynku polskim, ale również z klientami bezpośrednimi. System pozwala na nieskomplikowane umieszczanie reklam np. na blogu i tym samym czerpanie z niego możliwości zarobkowej.
Podobne polskie narzędzia marketingu: AdReport, adFreestyle
9. Landingi.pl – tworzenie landing page
Landingi to aplikacja, która umożliwia samodzielnie tworzenie landing page pod dowolną kampanię bez posiadania specjalistycznej wiedzy i pomocy działu IT. Jej wyróżnikiem są: intuicyjny edytor dopasowany do komputerów, smartfonów czy tabletów, a także dziesiątki gotowych szablonów oraz duża liczba integracji z innymi aplikacjami.
Podobne polskie narzędzia marketingu: brak danych
10. LiveChatInc – czat on-line
Narzędzie do internetowej obsługi klientów, marketingu on-line oraz analizy ruchu na stronie internetowej dla małych i dużych przedsiębiorstw. Od 2002 roku rozwijane przez Livechat Software, a od 2010 roku oferowane w modelu SaaS (software as a service). Platforma pozwala przedstawicielom firmy komunikować się w czasie rzeczywistym z użytkownikami odwiedzającymi ich stronę internetową. Z narzędzia korzysta ponad 8000 organizacji na całym świecie.
Podobne polskie narzędzia marketingu: Halo Live Chat
Jak widać nie zawsze atrakcyjne rozwiązania to zagraniczne rozwiązania. Na naszym rynku istnieje wiele wartych uwagi narzędzi, które ułatwiają marketerom pracę, a firmą pomagają się rozwijać. Warto zainwestować w swoją markę i wspierać tym samy inne rodzime biznesy.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)