eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaW Boże Narodzenie porzucamy social media

W Boże Narodzenie porzucamy social media

2017-01-10 11:27

W Boże Narodzenie porzucamy social media

W Boże Narodzenie porzucamy social media © bernardbodo - Fotolia.com.jpg

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Chociaż mówi się już o pewnym uzależnieniu od mediów społecznościowych, to okazuje się jednak, że w pewnych okolicznościach porzucamy je na koszt innych, ważniejszych spraw. Tak jest m.in. w okresie świątecznym. IRCenter przyjrzał się m.in., jak wyglądała aktywność użytkowników w czasie Wigilii, Sylwestra oraz w okresie przypadającym pomiędzy tymi świętami.

Przeczytaj także: Prezes Rzepliński milczy, a Internet szaleje #BoRejting

IRCenter wziął pod lupę wyłącznie posty opatrzone hashtagami, które opublikowano w okresie od 21 grudnia 2016 do 2 stycznia 2017 roku. Skupiono się na porównaniu aktywności przedpołudniowej (9:00 – 14:00) i popołudniowej (14:00-22:00).

Gwiazdka 2016


Przeprowadzone badanie dowodzi, że Wigilia to czas, w którym na social media raczej nie mamy czasu. 24 grudnia po południu aktywność internautów spada aż o 57% względem poprzednich 3 dni.

Ostatnim momentem, kiedy jesteśmy jeszcze nieco aktywniejsi jest świąteczny poranek. Do południa publikujemy ostatnie posty, życzenia, a naszą radością z okazji zbliżających się świąt przeważnie dzielimy się około godziny 9:00.

W okresie pomiędzy świętami a Sylwestrem social media zdominowane są informacjami na temat seriali, których oglądaniu oddają się użytkownicy. W minionym roku największym hitem telewizyjnym okazała się jednak kolejna gala KSW. Wiele postów poświęconych było również grom komputerowym.

fot. mat. prasowe

Liczba postów z hashtagami na godzinę - Gwiazdka

O 57% spada aktywność na Wigilię w okresie od 14:00 do 22:00 w porównaniu do 3 poprzednich dni.

fot. mat. prasowe

Najbardziej popularne hashtagi w przerwie międzyświątecznej

W telewizji największym hitem była kolejna gala KSW.


Sylwester 2016


W dzień zabawy sylwestrowej social media również usypiają. 31 grudnia 2016 roku aktywność użytkowników w stosunku do poprzednich 3 dni spadła o 62%. Najbardziej pokaźne jej wzrosty zauważalne były w południe oraz około godziny 18:00. Potem wszystko zamarło. Social media powróciły na tapetę dopiero 1 stycznia około 21:00.

fot. mat. prasowe

Lista postów z hashtagami na godzinę - Sylwester

O 62% spada aktywność w dzień sylwestrowy w porównaniu do 3 poprzednich dni.

fot. mat. prasowe

Spadek aktywności w social media

W czasie wigilii aktywność użytkowników social mediów spada o ponad połowę.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: