W Boże Narodzenie porzucamy social media
2017-01-10 11:27
W Boże Narodzenie porzucamy social media © bernardbodo - Fotolia.com.jpg
Przeczytaj także: Prezes Rzepliński milczy, a Internet szaleje #BoRejting
IRCenter wziął pod lupę wyłącznie posty opatrzone hashtagami, które opublikowano w okresie od 21 grudnia 2016 do 2 stycznia 2017 roku. Skupiono się na porównaniu aktywności przedpołudniowej (9:00 – 14:00) i popołudniowej (14:00-22:00).Gwiazdka 2016
Przeprowadzone badanie dowodzi, że Wigilia to czas, w którym na social media raczej nie mamy czasu. 24 grudnia po południu aktywność internautów spada aż o 57% względem poprzednich 3 dni.
Ostatnim momentem, kiedy jesteśmy jeszcze nieco aktywniejsi jest świąteczny poranek. Do południa publikujemy ostatnie posty, życzenia, a naszą radością z okazji zbliżających się świąt przeważnie dzielimy się około godziny 9:00.
W okresie pomiędzy świętami a Sylwestrem social media zdominowane są informacjami na temat seriali, których oglądaniu oddają się użytkownicy. W minionym roku największym hitem telewizyjnym okazała się jednak kolejna gala KSW. Wiele postów poświęconych było również grom komputerowym.
fot. mat. prasowe
Liczba postów z hashtagami na godzinę - Gwiazdka
fot. mat. prasowe
Najbardziej popularne hashtagi w przerwie międzyświątecznej
Sylwester 2016
W dzień zabawy sylwestrowej social media również usypiają. 31 grudnia 2016 roku aktywność użytkowników w stosunku do poprzednich 3 dni spadła o 62%. Najbardziej pokaźne jej wzrosty zauważalne były w południe oraz około godziny 18:00. Potem wszystko zamarło. Social media powróciły na tapetę dopiero 1 stycznia około 21:00.
fot. mat. prasowe
Lista postów z hashtagami na godzinę - Sylwester
fot. mat. prasowe
Spadek aktywności w social media
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)