Social media: frustracja przyćmiewa przyjemność
2017-01-12 10:36
Social media © georgejmclittle - Fotolia.com
Przeczytaj także: Trwa sezon "nie mam się w co ubrać". Co na to media społecznościowe?
Badanie Kaspersky Lab objęło swoim zasięgiem grupę 16 750 internautów z całego świata. Odpowiedzi udzielone przez ankietowanych wyraźnie wskazują, że social media ciągle potrafią nastrajać nas pozytywnie, coraz częściej jednak są źródłem zdecydowanie negatywnych odczuć.Okazuje się bowiem, że pokaźna grupa użytkowników odwiedza social media dla dobrze kojarzących się korzyści. 65% korzysta z nich, aby pozostawać w kontakcie ze znajomymi, a 60% - przeczytać zabawne wpisy. Równocześnie poświęcamy dość sporo czasu, aby stworzyć swój profil i wypełnić go pozytywnymi wspomnieniami i treściami wywołującymi uśmiech (61%). Lubimy też chwalić się znajomym, jak dobrze bawimy się przy okazji świąt i wakacji (43%).
Social media to jednak nie tylko przyjemności. Przeszło 7 na 10 użytkowników utyskuje - co zresztą jest zupełnie zrozumiałe - na wszechobecne reklamy. Na tym nie koniec. Frustrujące dla internautów okazują się również posty znajomych. Niejednokrotnie są oni przeświadczeni, że życie znajomych układa się lepiej i ciekawiej. I tak na przykład 6 na 10 osób doznało przykrości, gdy zobaczyło posty znajomych z imprezy, na którą nie zostali zaproszeni, natomiast 45% przyznało, że radosne zdjęcia ich znajomych z wakacji miały na nich negatywny wpływ. Ponadto 37% przyznało, że patrzenie na własne radosne posty z przeszłości może wywołać w nich poczucie, że ich przeszłość była lepsza niż obecne życie.
Wcześniejsze badanie również ukazało frustrację użytkowników wywoływaną przez portale społecznościowe, ponieważ 78% z nich przyznało, że rozważało całkowite porzucenie portali społecznościowych. Jedynym powodem, który powstrzymuje te osoby, jest obawa o utratę swoich wspomnień cyfrowych, takich jak zdjęcia, oraz kontaktów z przyjaciółmi. Chociaż kwestia utrzymania kontaktu ze znajomymi może stanowić trudny problem do obejścia, Kaspersky Lab pracuje nad rozwiązaniem, które pomoże ludziom zachować swoje cyfrowe wspomnienia.
fot. georgejmclittle - Fotolia.com
Social media
Nasza relacja z portalami społecznościowymi zmieniła się w błędne koło. Chcemy odwiedzać ulubiony portal, aby dzielić się z wszystkimi znajomymi pozytywnymi rzeczami, które dzieją się w naszym życiu – bo to sprawia, że czujemy się dobrze – powiedział Jewgienij Czereszniew, dyrektor działu odpowiedzialnego za media społecznościowe, Kaspersky Lab. Prawda jest jednak taka, że w ten sposób postępują wszyscy użytkownicy, dlatego kiedy logujemy się na portalu społecznościowym, jesteśmy bombardowani zdjęciami i postami naszych znajomych, z których wynika, że świetnie się bawią. I wydaje się nam, że mają ciekawsze życie niż my. Łatwo zauważyć, dlaczego ludzie czują się w efekcie przygnębieni i dlaczego tak wiele osób rozważa całkowite porzucenie portali społecznościowych. Trudność polega na tym, że ludzie mają wrażenie, że znaleźli się w pułapce, ponieważ tak wiele spośród ich cennych wspomnień jest przechowywanych na portalach społecznościowych, a nie chcą stracić do nich dostępu.
Aby pomóc ludziom swobodnie decydować o tym, czy chcą dalej korzystać z portali społecznościowych, czy zrezygnować z nich bez utraty swoich cyfrowych wspomnień, Kaspersky Lab pracuje nad nową aplikacją – FFForget. Narzędzie to umożliwi stworzenie kopii zapasowej wspomnień z użytkowanych portali społecznościowych i przechowywanie ich w bezpiecznym zaszyfrowanym magazynie, dając swobodę opuszczenia dowolnego portalu społecznościowego w dowolnym momencie bez utraty swojej własności — życia cyfrowego.
Premiera aplikacji FFForget została zaplanowana na 2017 rok.
Zainteresowani użytkownicy mogą zarejestrować się na stronie ffforget.kaspersky.com, aby przekazać informacje zwrotne i mieć wpływ na funkcjonalność aplikacji. Osoby, które dokonają rejestracji, będą również na bieżąco otrzymywać wszelkie informacje na temat aplikacji oraz uzyskają wczesny dostęp do publicznej wersji beta, gdy będzie dostępna.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)