E-sklep: 10 sposobów na skuteczne wyprzedaże
2017-01-15 00:16
Wyprzedaż online © mangpor2004 - Fotolia.com
Przeczytaj także: 6 grzechów głównych w marketingu e-commerce
Czy jest w ogóle o co walczyć? Zdecydowanie tak. Szacunki wskazują, że na zimowych wyprzedażach Polacy najczęściej zostawiają od 250 do 500 złotych. Zanim jednak e-sklep rozpocznie walkę o klienta, powinien przede wszystkim dołożyć wszelkich starań, aby strona techniczna podołała wymaganiom rozochoconych niskimi cenami kupujących.Jak przygotować e-sklep do wyprzedaży od strony technicznej?
Pierwszy krok to sprawdzenie, jak działa nasz e-sklep. Warto przy tym pamiętać, że ładująca się ponad 3 sekundy strona odstrasza blisko 2/3 użytkowników i powoduje, że raczej nie będziemy mogli liczyć na polecenie jej znajomym.
Każdy e-sklep powinien też zadbać, aby informacja o wyprzedaży była wyraźnie widoczna. Służy temu np. dodanie menu głównego widocznej zakładki „Promocje” czy „Sale”.
Krytyczne znaczenie w okresie wyprzedażowym mają 3 elementy:
- dostępność produktów,
- wydłużony termin dostawy,
- aktualność katalogu produktów.
Przed stworzeniem oferty reklamowej na dany produkt należy upewnić się, czy jest on w magazynie. Jest to o tyle ważne, że aż 2/3 klientów nie wybacza braków towarowych, a połowa w takiej sytuacji natychmiast udaje się do konkurencji.
Czytaj także:
-Gwarancja zwrotu pieniędzy, czyli motywacja do zakupów
- Zakupy przez internet. Jak opinie o sklepach wyrażają Europejczycy?
Niewątpliwym wyzwaniem są również dostawy. Czasami nie da się uniknąć opóźnień wynikających z pracy firm kurierskich. Ale to w jaki sposób i co zaoferujesz w ramach dostawy zależy wyłącznie od Ciebie. Czy wiesz, że nawet 66% klientów zmienia sklep w celu dopasowania opcji dostawy do swoich potrzeb? Pamiętaj, że ukrywanie kosztów dostawy (dokładna informacja o tym znajduje się np. na końcu procesu zamówienia) nie przysporzy Ci w żadnym razie klientów. W tym aspekcie postaw na transparentność od samego początku składania zamówienia.
fot. mat. prasowe
Sposoby 1-3
Jak w niestandardowy sposób podnosić wartość koszyka?
Czy do przecenionych artykułów warto dorzucić jeszcze jakiś bonus? Oczywiście!
– Warto pomyśleć o takich rozwiązaniach, jak happy hours, czyli zaoferować dodatkową zniżkę w wybranych godzinach na zamówienie lub przeprowadzić limitowane, ekskluzywne wyprzedaże na dany produkt, które będą obowiązywać przez krótką część dnia i będą dostępne tylko dla wybranych klientów. Innym rozwiązaniem są konkursy, podczas których udostępnisz ekstra zniżki. Każdy dodatkowy pomysł wprowadzający elementy gry lub rywalizacji będzie zwiększał średnią wartość koszyka sprzedażowego, a jednocześnie pozwalał na spersonalizowanie oferty i zdobycie lojalności klienta. – mówi Michał Sołtys, Regional Director Central Eastern Europe z Grupy Kwanko. – Prowadząc takie działania nie zapomnij o zbieraniu danych w celu budowania bazy potencjalnych klientów i personalizowania Waszej relacji, tak aby każdy klient mógł poczuć się wyjątkowy. – dodaje.
Nie zapomnij o cross-sellingu, czyli propozycji uzupełnienia zamówienia o dodatkowe produkty. Możesz rozważyć również opcję dedykowanych prywatnych wyprzedaży, dzięki którym pozyskasz nowych klientów i zredukujesz zapasy w magazynie.
fot. mat. prasowe
Sposoby 4-6
Na koniec pamiętaj o informowaniu o wyprzedażach i specjalnych ofertach za pomocą newslettera. W wiadomościach staraj się eksponować nowe produkty, ale również wskazówki i rekomendacje, które będą dobrym wyjściem do przejścia na stronę e-sklepu i zapoznania się z asortymentem. 55% kobiet i 40% mężczyzn otwiera newsletter, jeżeli poczują, że odpowiada na ich aktualne potrzeby.
fot. mat. prasowe
Sposoby 7-9
fot. mat. prasowe
Sposoby 10
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)