Trendy w programmatic A.D. 2017
2017-01-16 11:02
Trendy w programmatic A.D. 2017 © adiruch na chiangmai - Fotolia.com
Przeczytaj także: Personalizacja - broń obosieczna
Co przyniosą nadchodzące miesiące? Jakie kroki powinni podjąć reklamodawcy, aby w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w programmatic? RTB House przedstawia 3 kluczowe trendy na 2017 rok.#1 Rosnące zainteresowanie kampaniami wielokanałowymi
Badanie Global Mobile Consumer Trend dowiodło, że każdego dnia średnio 40 razy zaglądamy do naszych smartfonów. Jeżeli wziąć pod uwagę, że zdecydowana większość konsumentów jest w posiadaniu tych urządzeń (76 proc. w krajach rozwiniętych i 81 proc. na rynkach wschodzących), to jasne staje się, że reklama mobile, a w szczególności model programmatic, musi nieustannie zyskiwać na znaczeniu.
Nie powinny zatem zaskakiwać przewidywania, zgodnie z którymi w bieżącym roku marki będą coraz intensywniej korzystać z narzędzi, które umożliwią im dotarcie do konsumentów przez każdy możliwy ekran. Wielokanałowe kampanie reklamowe to zdecydowanie jedna z najbardziej przyszłościowych strategii.
2017 już został obwołany rokiem wykorzystania modelu programmatic w kanale mobile. Z szacunków eMarketera wynika, że tylko w USA aż 3/4 wszystkich wydatków na programmatic dotyczyć będziekanału mobilnego.
#2 Header Bidding zrewolucjonizuje zakup i sprzedaż reklam
Header bidding (lub pre-bidding) pozwala sprzedawcom przestrzeni reklamowej w lepszy i bardziej precyzyjny sposób decydować, z którymi partnerami podejmą współpracę.
W odróżnieniu od standardowego modelu waterfall, header bidding oznacza, że wszystkie oferty są składane w tym samym momencie. Umożliwia to bardziej sprawiedliwy dostęp nabywców do powierzchni oferowanej przez wydawców, co jest korzystne dla obu stron. Dzięki temu reklamodawcy mogą zakupić najbardziej pożądane powierzchnie, a wydawcy więcej zarobić, gdyż zazwyczaj cena za reklamę jest w tym przypadku wyższa..
fot. adiruch na chiangmai - Fotolia.com
Trendy w programmatic A.D. 2017
W przypadku tradycyjnej metody waterfall, wydawcy nie są w stanie wybrać partnerów – są oni przypisywani do poszczególnych kategorii w oparciu o historyczną wielkość wydatków. Im więcej wydali wcześniej, tym wyższą pozycję w danym momencie zajmą. Kiedy powierzchnia reklamowa trafia na aukcję, jest najpierw oferowana partnerom z najwyższej kategorii. Jeśli nie są oni zainteresowani, kolejno przechodzi na niższe poziomy. Ten proces powtarza się aż do momentu, w którym ktoś złoży ofertę. W rzeczywistości powierzchnia reklamowa nie jest wyceniana według swojej prawdziwej wartości, a reklamodawcy nie mają równych szans. Header bidding rozwiązuje ten problem.
W 2017 roku kupujący będą zachęcani przez niższe koszty wdrożenia wspomnianej technologii, a wydawcy skorzystają na wyższych marżach osiąganych z posiadanych zasobów.
Czytaj także:
- Programmatic, aplikacje mobilne i lojalność klienta, czyli co rządzi e-reklamą?
- W czym programmatic jest lepszy od zwykłej reklamy?
#3 Deep learning wzniesie retargeting na nowy, wyższy poziom
Według Juniper Research, wykorzystywane w reklamie programmatic algorytmy machine learningowe, zwiększą efektywność stawek w sieciach RTB i do 2021 roku wygenerują około 42 miliardów dolarów rocznych przychodów z reklam. Dla porównania w 2016 roku ta kwota wynosiła 3,5 miliarda dolarów.
Technologia deep learningu (gałąź machine learningu, w ramach której systemy komputerowe analizują ogromne ilości danych) w 2016 roku znacznie się rozwinęła i znalazła się w polu zainteresowania wielu reklamodawców. Rozwiązanie to jest obecnie wykorzystywane w wielu dziedzinach. Algorytmy są podstawą rozpoznawania obrazów i mowy, a w 2017 roku ich stosowanie będzie miało ogromy wpływ także na zautomatyzowane kampanie reklamowe. Dzięki temu reklamodawcy będą w stanie przewidzieć zachowania użytkowników, obliczyć prawdopodobieństwo zakupu czy też dokładniej mierzyć ich wartość.
W 2017 roku, programmatic wspierany przez deep learning, przyniesie branży reklamowej znacznie większą wartość konwersji i umożliwi prowadzenie niezwykle skutecznych kampanii, przy zachowaniu racjonalnego budżetu.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)