Wino w prezencie, piwo dla siebie
2017-01-18 12:41
Wino kupujemy w prezencie © poplasen - Fotolia.com
Przeczytaj także: Czas wolny Polaka: piwo przed telewizorem, książka przy winie
Rezultaty badania dowodzą, że 3/4 dorosłych Polaków zaopatrujących się w alkohol na własny użytek wybiera piwo. Na kolejnych pozycjach pod względem popularności plasują się wino (42%) oraz biała wódka (36%). Jeśli przyjrzeć się wyborom kobiet regularnie kupujących alkohol, to w tym przypadku wyraźnie widać dominację wina. Wśród panów największą popularnością cieszy się piwo, ale także mocne alkohole jak wódki białe, whisky, czy też koniak, gin lub brandy.Piwo cieszy się największą popularnością w każdej grupie wiekowej mężczyzn. Panowie po 45. roku życia częściej niż młodsi kupują również mocniejsze alkohole.
Jeżeli kupujemy alkohol z przeznaczeniem na prezent, to wówczas w 1/3 przypadków wybieramy wino. 23% badanych stawia na whisky, a 15% na wódki białe. Co dziesiąty Polak deklaruje, że nie kupuje alkoholu na prezent, a jedynie dla siebie.
Czytaj także:
- Pijemy coraz więcej wina
- Jak sprzedaż piwa "nakręca" rynek pracy
Nieco ponad połowa Polaków wybierając napoje procentowe kieruje się bieżącą potrzebą. Jedna piąta kupujących alkohol sięga tylko po ulubioną markę, a 15% kupuje alkohol, gdy jest on w promocyjnej bądź atrakcyjnej cenie. Tylko co dziesiąty kupujący alkohol, deklaruje, że jest otwarty na nowe, nieznane produkty i w związku z tym chętnie je nabywa.
fot. mat. prasowe
Polacy i kupno alkoholu
fot. mat. prasowe
Jakie alkohole kupujesz na prezent?
Według większości respondentów kupujących alkohol (64%) stoiska alkoholowe powinny oferować jak najwięcej różnych produktów, w tym również regionalne.
Zdecydowana większość pełnoletnich Polaków kupuje alkohol, przy czym piwo triumfuje nad innymi trunkami. Popularność tego trunku może wynikać z jego przystępności cenowej oraz niskiej zawartości procentowej alkoholu w tym napoju. Istnieje jeszcze jedno, bardzo ciekawe zjawisko związane z piwem: od kilku lat obserwujemy rewolucję piwną na polskim rynku, gdzie małe, regionalne browary w coraz bardziej wyrazisty sposób zaznaczają swoją obecność. W Polsce, co chwila otwiera się nowy bar serwujący różne odmiany i smaki piw – od dyniowych, przez wędzone, aż po kwiatowe. Wielkie koncerny piwne również nie pozostają dłużne tego typu trendom, eksperymentując i tworząc nowe odmiany swoich klasycznych pozycji. Zdaje się, że niedługo możemy spodziewać się, iż sprzedaż tego trunku w charakterze prezentu wzrośnie – już teraz na sklepowych półkach obserwujemy zwiększoną ilość zestawów podarunkowych wraz z oryginalnymi kuflami do konkretnych rodzajów piw – komentuje Paweł Jurowczyk, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia.
fot. mat. prasowe
W jaki sposób kupujesz alkohol?
Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) w dniach 4-14.11.2016, na reprezentatywnej (płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania i region) próbie Polaków, N=1008.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)