eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRaport szkolenia w Polsce

Raport szkolenia w Polsce

2006-03-20 10:28

Raport szkolenia w Polsce

Korzystanie z funduszy unijnych przeznaczonych na dofinansowanie szkoleń w 2005 roku. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Według danych z najnowszego raportu Ipsos pt. "Szkolenia w Polsce" zrealizowanego na zlecenie Fundacji Obserwatorium Zarządzania i Nowoczesnej Firmy, w ciągu ostatnich sześciu lat podwoiła się liczba osób indywidualnych uczestniczących w kursach i szkoleniach.

Przeczytaj także: Jak wybrać szkolenie - 5 kroków

Szkolenia są także normą w polskich firmach: korzysta z nich 90 proc. firm zatrudniających powyżej 9 pracowników. Jednocześnie wykorzystanie funduszy unijnych w celu dofinansowania szkoleń jest nieznaczne: w 2005 roku tylko 7 proc. firm skorzystało z funduszy unijnych przeznaczonych na ten cel. Aż jedna czwarta wszystkich firm przyznaje, że nie wiedziała o możliwości dofinansowania szkoleń ze środków unijnych.

Korzystanie ze szkoleń w firmach

Korzystanie ze szkoleń jest normą w większości firm w Polsce: ze szkoleń korzysta 90 proc. firm zatrudniających powyżej 9 pracowników. Wyjątek stanowią firmy mikro (zatrudniające od 1 do 9 osób): szkolenia pracownicze organizuje tylko 59 proc. takich firm. W równym stopniu wykorzystywane są szkolenia zewnętrzne jak i wewnętrzne. Najpopularniejszą formą szkoleń są szkolenia otwarte - stanowią one aż 70 proc. wszystkich szkoleń zewnętrznych. Bardzo mało popularny jest e-learning: korzysta z niego tylko niewielki ułamek firm.

Potrzeby szkoleniowe firm

Największe potrzeby szkoleniowe dotyczą zagadnień administracyjnych i obowiązkowych szkoleń z zakresu BHP (53 proc. wskazań), a także szkoleń zawodowych, bezpośrednio związanych z pracą wykonywaną w przedsiębiorstwie (49 proc. wskazań). Oznacza to, że osoby odpowiedzialne za sprawy szkoleń dostrzegają potrzebę kształcenia przede wszystkim w zakresie związanym z podstawową działalnością firmy.

Warto jednak również zauważyć, że ponad 40% firm odczuwa potrzebę dokształcenia pracowników w dziedzinach takich jak marketing, promocja, reklama, PR, techniki sprzedażowe a także w dziedzinie umiejętności osobistych przydatnych w prowadzeniu biznesu.

 

1 2 ... 4

następna

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: