Microsoft Dynamics NAV 2017
2017-02-06 15:01
Microsoft Dynamics NAV 2017 © fot. mat. prasowe
Najnowsza wersja systemu ERP – Microsoft Dynamics NAV 2017 nie jest jeszcze co prawda dostępna w wersji polskiej, na tę musimy poczekać jeszcze miesiąc lub dwa, ale już teraz warto zapoznać się z nowymi funkcjonalnościami systemu.
Przeczytaj także: Microsoft Dynamics NAV 2016 już zadebiutował
Microsoft Dynamics NAV 2017 miała swoja premierę w październiku 2016 w Pradze. Polska premiera planowana jest w pierwszym kwartale 2017 roku.Co nowego w Microsoft Dynamics NAV 2017?
Najnowsza wersja jeszcze mocniej połączyła możliwości systemu ERP z takimi rozwiązaniami jak Office 365, Power BI, Microsoft Azure, czy Microsoft Dynamics CRM. Poprzednio dostępne funkcjonalności, takie jak obszary finansów, zleceń, zapasów i CRM, zostały rozbudowane. Pojawiły się także funkcje nowe, takie jak Cortana Intelligence, Microsoft Flow i PowerApps.
Funkcjonalności oparte na integracji
W wersji Microsoft Dynamics NAV 2017 pojawiła się wtyczka do Microsoft Outlook, dzięki której wystarczy jedno kliknięcie, aby użytkownik uzyskał dostęp do danych finansowych, dotyczących raportu powiązanego z adresem e-mail. Są one prezentowane w widoku, umożliwiającym na szybkie przejście do informacji zawartych w systemie ERP. W NAV 2017 wszystkie czynności realizowane są z poziomu Outlook, a zmiany są automatycznie rejestrowane w systemie.
Integrację z aplikacją Microsoft Outlook jest możliwa także z poziomu kalendarza. Użytkownik bezpośrednio ze zdarzenia, które jest zaplanowane w kalendarzu, może zarządzać odpowiednimi zadaniami finansowymi. Po zakończeniu realizacji usługi istnieje możliwość wysłania faktury wygenerowanej wcześniej ze spotkania, znajdującego się w kalendarzu.
W wersji NAV 2017 pojawiła się wtyczka, która umożliwia otwarcie z poziomu pliku Excel wybranych widoków systemu ERP, które po uzupełnieniu można przesłać do Dynamics NAV.
Pojawiła się także usługa Microsoft Bookings. Dostępna jest dla subskrybentów Office 365. Służy do zarządzania rezerwacjami terminów spotkań czy realizacji usług.
Integracja z rozwiązaniem Power BI rozpoczęła się już w poprzedniej wersji. Obecnie pojawiła się możliwość generowania raportów i wykresów, a także udostępnianie ich w widoku głównym użytkownika. Dzięki temu nie ma potrzeby przełączania się między aplikacjami.
fot. mat. prasowe
Microsoft Dynamics NAV - ekrany
Wyższa wydajność
W nowej wersji rozbudowano funkcjonalności w obszarze finansów. Możliwy jest szybszy wgląd w kondycję finansową firmy poprzez łatwiejszy dostęp do sprawozdań finansowych jak bilans, rachunek zysków i strat, przepływów pieniężnych oraz raportów zysków zatrzymanych.
W obszarze płatności bankowych wprowadzono Dziennik uzgodnienia płatności. System pozwala na zaimportowanie wyciągu bankowego oraz jego automatyczne przypisane do nabywcy lub dokumentu dostawcy, opierając się na zdefiniowanych regułach.
W obszarze zleceń pojawił się ulepszony widok główny użytkownika. Wśród głównych zmian warto wymienić nowe wykresy dotyczące projektów. Pozwalają one na porównanie cen i kosztów rzeczywistych w stosunku do zabudżetowanych.
Rozbudowano obszar zapasów o atrybuty zapasów, które pozwalają na zarejestrowanie danych specyficznych dla danego zapasu jak kolor, kraj produkcji, rozmiar, wymiary produktu. Dane uzupełniają informacje zawarte w standardowych polach globalnych. Pojawiły się również kategorie zapasów, które umożliwiają grupowanie zapasów w ramach hierarchicznej struktury.
W obrębie modułu CRM zbudowano nowy widok główny użytkownika, umożliwiający szybki dostęp do kontaktów, ofert sprzedaży oraz wykresów takich jak lejek sprzedaży, prospekty w podziale na handlowców. Dostęp do widoku głównego możliwy jest także z poziomu klienta na smartfon.
Nowością są scenariusze konfiguracji, dzięki którym można szybciej definiować ustawienia w poszczególnych obszarach. Usprawnienia polegają na ograniczeniu interakcji użytkownika w trakcie korzystania z aplikacji oraz przy korzystaniu z predefiniowanych zestawów danych przy konfiguracji głównych funkcji.
Nowa wersja oferuje zestaw gotowych kreatorów ustawień, które wspierają użytkowników systemu w niektórych elementach konfiguracja prognozy przepływów pieniężnych jak ustawienie integracji z systemem Microsoft Dynamics CRM, ustawienie integracji z Microsoft Outlook, ustawienia akceptacji dla określonych dokumentów, ustawienia w zakresie migracji danych i ustawienia danych pod kątem raportowania zewnętrznego.
Nowością są także powiadomienia kontekstowe, które prowadzą użytkownika poprzez procesy powiązane z jego rolą. Dzięki powiadomieniom niewyszkoleni użytkownicy mogą realizować złożone zadania.
Innowacyjne rozwiązania
W nowej wersji Microsoft Dynamics NAV dodano usługę zaawansowanej analizy predykcyjnej o nazwie Cortana Intelligence. Jest to pakiet z funkcjami obsługi dużych ilości danych i zaawansowanej analizy. Pozwala wykorzystać dane jako bazę dla inteligentnych działań i ułatwia podejmowanie decyzji, bazując na analizach danych historycznych.
Pojawiła się możliwość modyfikacji Dynamics NAV bez potrzeby ingerowania w kod źródłowy. Aktualizacja i instalacja modyfikacji oraz rozszerzeń jest szybsza.
Wprowadzono także Microsoft Dynamics NAV 2017 Connector, który zapewnia dostęp do danych zarejestrowanych w zintegrowanych aplikacjach takich jak Power BI, Microsoft Excel, Microsoft Flow oraz PowerApps.
W nowej wersji pojawiła się funkcja ułatwiająca klientom płacenie za faktury, za pośrednictwem łącza do usługi płatniczej. Łącze można umieścić na fakturze, umożliwiając różne sposoby płatności np. kartą kredytową lub poprzez konto PayPal.
Dostępna we wcześniejszej wersji funkcja OCR została ulepszona. Umożliwia rejestrowanie całych dokumentów oraz jej określonych wierszy.
Przeczytaj także:
Microsoft Dynamics 365 Business Central
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)