Polskie firmy odzieżowe - królowe social mediów
2017-02-10 00:34
Sklep z odzieżą © zhu difeng - Fotolia.com
Przeczytaj także: Modne buty, czyli gorący temat social media
Polskie firmy odzieżowe zdają sobie sprawę, że aktywność w internecie to w dzisiejszych czasach już konieczność. Topową marką okazało się Mosqito, które posiada przeszło 80 tysięcy followersów na Instagramie oraz niemal 601 tysięcy fanów na Facebooku. Wprawdzie są marki, które mogą poszczycić się większą liczbą fanów (markę Yeah Bunny obserwuje na Instagramie niemal 125 tys. intenautów), ale Mosqito zasługuje na największe laury ze względu na interakcje fanów, którzy posty właśnie tej marki najchętniej komentują, lajkują i udostępniają. Co składa się na ten sukces? Topowe posty dotyczyło rabatów, którym towarzyszą często hasła: (rewolucja, zakupy123, rabat, darmóweczka). Dodatkowo firma wzbogaca swoje wpisy memami. Na zwycięstwo Mosqito wpływ miało również zaangażowanie do promocji Doroty Wellman, która podczas jednego ze swoich programów pokazała się w t-shircie tej marki. Ponadto Mosqito przoduje również pod względem liczby hasztagów: #skleponline, #mosquitopl oraz #zakupyonline pokazały się łącznie pod 322 postami.A jak radzą sobie inne polskie firmy odzieżowe? Drugą pozycję w zestawieniu najbardziej rozpoznawalnych brandów zajęła marka Dziedzic Pruski. To doskonały dowód na to, że śmieszny obrazek i kilka fraz na koszulce to dziś trochę za mało, aby podbić serca odbiorców. Należy postępować właśnie tak jak robi to Dziedzic Pruski. Kultowe już t-shirty sprawiły, że marka stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm. Co wyróżnia markę w social media? Przede wszystkim grafiki z firmowym logo okraszone śmiesznymi cytatami, np. „Nie po to Pan Bóg stworzył pizzę, żeby jeść sałatki”. Marka posiada blisko 82 tysiące obserwujących na Instagramie i blisko 125 tys. fanów na Facebooku.
fot. mat. prasowe
TOP 10 polskich marek
Trzecie miejsce w rankingu przypadło marce RISK Made In Warsaw, która od kilku lat z powodzeniem podbija serca kobiet. Brand łączy w sobie elegancję z wygodą, proponując ubrania z dresu i jak się okazuje to właśnie ta marka zamieszcza posty i wpisy, które najbardziej angażują internautów, a w szczególności internautki. Facebook’owy fanpage marki może się pochwalić największą liczbą reakcji, komentarzy i udostępnień w stosunku do liczby followersów. Jaki jest pomysł na budowanie zaangażowania? Konkursy, w które włączają się setki fanek marki.
fot. mat. prasowe
Social Interaction Index
fot. mat. prasowe
Engagement Rate
W badaniu przeanalizowano ponad 14 tys. polskich portali internetowych, social media, m.in.: Facebook, Twitter, YouTube, Google+, NK, GoldenLine, Instagram, mniejsze platformy społecznościowe oraz fora i blogi. Wśród innych analizowanych 20 marek znalazły się: Sugarfree, Diamante, Yeah Bunny, MISBHV, MROVCA, PLNY LALA, PLNY Textylia, Alkopoligamia, Mr GuGu & Miss Go, Hultaj Polski, Colorat, Sugarpllis, Alloha From Deer, MSZZ, Kozacki Mops, Jungmob, A150.
fot. mat. prasowe
Instagram - liczba obserwujących
fot. mat. prasowe
Facebook - liczba obserwujących
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)