Najczęściej cytowane media 2016
2017-02-09 11:40
Gazety © sebra - Fotolia.com
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania XII 2016
Kolejne miejsca w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w roku 2016 zajęły: TVN24, Radio ZET, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt, SuperExpress. W mediach najczęściej poruszano kwestie dotyczące Trybunału Konstytucyjnego. Szerokim echem odbiła się afera reprywatyzacyjna w Warszawie i temat ekshumacji ciał katastrofy smoleńskiej. Często komentowano także problem związany z ustawą antyaborcyjną oraz „Czarny Protest”.Prasa
Wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych w 2016 roku liderem został dziennik „Rzeczpospolita”, przed „Gazetą Wyborczą” oraz „Dziennik Gazetą Prawną”. Rzeczpospolita swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat przedłużenia przez Komisję Europejską rozmów z polskim rządem w sprawie Trybunału Konstytucyjnego oraz opinii Komisji Weneckiej.
W roku 2016 najczęściej cytowanym tygodnikiem był „wSieci”. Na podium znalazły się także tygodnik „Newsweek” oraz „Do Rzeczy”. Zwycięstwo „wSieci” zawdzięcza publikacjom na temat obchodów rocznicy Powstania Warszawskiego i kontrowersji wokół Apelu Poległych oraz za sprawą publikacji na temat zapowiedzi Prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego o propozycji rozwiązania problemów frankowiczów oraz polisolokat.
W rankingu najczęściej cytowanych miesięczników zwyciężył „Forbes”. Na drugiej pozycji uplasował się magazyn „Perspektywy”, a na trzecim „Playboy”. „Forbes” pierwsze miejsce zawdzięcza głównie publikacji listy 100 najbogatszych Polaków. Magazyn „Perspektywy” uzyskał wysoką pozycję dzięki publikacji rankingu szkół średnich.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Tygodniki
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
Telewizja
Wśród najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych roku 2016 dominowała TVN24, wyprzedzając TVPinfo oraz TVN. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję materiałom i komentarzom na temat afery reprywatyzacyjnej w Warszawie, informacjom na temat rezolucji Parlamentu Europejskiego związanej ze sporem wokół Trybunału Konstytucyjnego, publikacjom w sprawie głosowania „na cztery ręce” przez posłankę Małgorzatę Zwiercan, materiałom na temat ustawy antyaborcyjnej oraz wypowiedzi Kazimierza Ujazdowskiego – europosła PiS, dotyczącej opinii w sprawie kryzysu w Sejmie.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
Najczęściej cytowaną stacją radiową było w minionym roku radio RMF FM. Na podium znalazły się także Radio Zet oraz PR1.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Wśród portali internetowych najczęściej cytowany w roku 2016 był portal Wp.pl. Stało się tak za sprawą publikacji na temat ekshumacji ciał katastrofy smoleńskiej oraz informacji o Igrzyskach Olimpijskich w Rio. Na drugim miejscy znalazł się portal wPolityce.pl, a na trzecim - Onet.pl.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Media ekonomiczne
Wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych pierwsze miejsce zajmuje „Dziennik Gazeta Prawna”, który wyprzedził „Puls Biznesu” oraz „money.pl”.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne
Media regionalne
Wśród najczęściej cytowanych mediów regionalnych liderem zostało Radio Kraków, dzięki publikacji na temat bezpieczeństwa podczas Światowych Dni Młodzieży. Na drugim miejscu znalazły się Radio Gdańsk i Radio Szczecin. Na trzecim miejscu uplasowała się "Gazeta Wrocławska".
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Informacje o badaniu:
Badanie przeprowadzono na podstawie 61 379 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 61 104 razy (34 936 razy w prasie, 18 303 w telewizji i 8 825 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
- prasowych,
- portali internetowych,
- stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)