Święto Zakochanych: gdzie, z kim, za ile?
2017-02-14 13:35
Najpopularniejsze marki w dyskusji o Walentynkach © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Walentynki, czyli świnie i zbiorowe śluby
To znacznie więcej niż jeden dzień w roku
Temat Święta Zakochanych przewija się w polskim Internecie przez cały rok. Użytkownicy już od marca mają nadzieję, że przyszłoroczne Święto Zakochanych wreszcie będą mogli spędzić z partnerem lub partnerką, w grudniu – 14 lutego z drugą połówką to jedno z postanowień noworocznych. Z kolei od stycznia internauci usilnie przygotowują się do obchodów tego dnia – kobiety kupują bieliznę i zastanawiają się jaki wzór na paznokciach powinny tego dnia mieć, natomiast mężczyźni szukają porad w kwestii zakupu jak najlepszego prezentu. Potęgę tego zjawiska potwierdzają liczby – w polskim internecie na temat Walentynek pojawiło się już w tym roku ponad 460 tysięcy treści*.
Planujemy nie planując
Święto Zakochanych, jak można było przypuszczać, to temat zdominowany przez kobiety. 82% wśród internautów wypowiadających się na temat tego święta, stanowią kobiety – opisują scenariusze wydarzeń, jakie przygotowały dla swoich mężczyzn na ten dzień i dzielą się informacjami na temat zakupionych prezentów. Media społecznościowe służą im również do zamanifestowania swojego stosunku do walentynek. Zawsze internautki wspominając o tym dniu, piszą o swoich planach – mogą nie obchodzić i nie lubić walentynek, ale zawsze wiedzą co akurat tego dnia będą robić.
Pary vs. single – czy naprawdę dużo ich różni?
44% internautów planuje spędzić Święto Zakochanych ze swoim partnerem lub partnerką. Najczęściej wymienianymi przez nich sposobami na spędzenie walentynkowego wieczoru są: zacisze domowe, restauracje, wyjazdy za miasto, czy wizyta w kinie. W tych samych miejscach będzie można spotkać singli – znaczna część z nich planuje spędzenie tego dnia na mieście w gronie najbliższych przyjaciół, paczki znajomych, czy rodziny.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze sposoby na spędzanie Walentynek
Walentynkowa gorączka zakupów
Temat planowanych prezentów z okazji święta miłości to dominujący wątek poruszany przez internautów w mediach społecznościowych – wydawanie pieniędzy, konkursy z nagrodami, ceny i promocje wyraźnie dominują nad romantycznymi wyznaniami, opisami wspaniałych związków i idealnych partnerów.
Dla internautów Święto Zakochanych to również popis kreatywności – mają oni wiele pomysłów na tegoroczne prezenty, o czym świadczy brak jednego wiodącego trendu w podarunkach. Czekoladki i biżuteria to wciąż popularne rodzaje walentynkowych zakupów, jednak w tym roku większą popularnością cieszą się odzież i obuwie. Jest to związane z popularnością bluz i T-shirtów dedykowanych parom.
fot. mat. prasowe
TOP 10 prezentów walentynkowych
Wśród najczęściej wymienianych przez internautów marek pojawiły się w dużej mierze te, które zorganizowały walentynkowe aktywacje w mediach społecznościowych (Reserved, Nacomi, Yes, FidoStyle). Jednymi z najczęściej wymienianych nazw były Allegro i Biedronka, które stanowiły dla internautów ważną przestrzeń do kupowania walentynkowych prezentów.
Widoczność marek w dyskusjach o Walentynkach nie jest jednak znacząca, co świadczy o tym, iż ważniejszą kwestią od markowego prezentu, jest sam pomysł na podarunek.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze marki w dyskusji o Walentynkach
*Liczba wypowiedzi opublikowanych w internecie na temat Walentynek w okresie: 01.01.2017 – 12.02.2017.
Olga Wójcicka
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)