eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKadra zarządzająca w mediach II 2006

Kadra zarządzająca w mediach II 2006

2006-03-22 01:04

Kadra zarządzająca w mediach II 2006

Ranking przekazów o szefach największych firm w lutym 2006 r. © fot. mat. prasowe

Krzysztof Skóra, nowy prezes KGHM został w lutym 2006 liderem rankingu "Bossowie polskiej gospodarki" przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piątce zestawienia znaleźli się oprócz zwycięzcy - debiutanta także szefowie Grupy Lotos, Kompanii Węglowej, Polkomtela i PKN Orlen.

Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w mediach I 2006

Do lutowego rankingu "Bossowie polskiej gospodarki" zakwalifikowano 460 materiałów prasowych, 20 radiowych i 65 telewizyjnych, zawierających cytaty lub wzmianki o szefach tych firm. Najczęściej wymieniano w nich Krzysztofa Skórę, prezesa KGHM (64 przekazy), co zapewniło mu zwycięstwo w zestawieniu. Kolejne miejsca zajęli: Maksymilian Klank z Kompanii Węglowej i Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos - poświęcono im po 43 przekazy.

fot. mat. prasowe

Ranking przekazów o szefach największych firm w lutym 2006 r.

Ranking przekazów o szefach największych firm w lutym 2006 r.


Informacje o Krzysztofie Skórze to głównie doniesienia o objęciu przez niego fotela prezesa KGHM. Pawła Olechnowicza najczęściej wymieniano przy okazji prezentacji strategii kierowanej przez niego firmy, informacji branżowych oraz w kontekście opisów inwestycji. Nazwisko Maksymiliana Klanka pojawiało się natomiast przede wszystkim w kontekście szeroko omawianych zmian we władzach Kompanii Węglowej - dziennikarze spekulowali na temat ewentualnego odwołania prezesa.

Najwięcej prasowych cytatów i wzmianek o dyrektorach i prezesach firm analizowanych w raporcie pochodziło z Gazety Wyborczej - 53. Wśród stacji telewizyjnych pierwsze miejsce pod względem liczby przekazów zajęła TVN24 - 39, a wśród stacji radiowych - Radio PiN –14. Środki masowego przekazu przytaczają nazwiska szefów firm lub powołują się na ich wypowiedzi najczęściej wówczas, gdy opisują zmiany na stanowiskach menedżerskich i strategie kierowanych przez bossów firm. Dużą część publikacji stanowiły ogólne informacje o firmach.

Większość publikacji miała neutralny wydźwięk - 82%. 13% stanowiły przekazy pozytywne, a 5% - negatywne.

Raport "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu o listę 500 największych przedsiębiorstw opublikowaną przez Rzeczpospolitą w kwietniu 2005 roku.

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: