Czy dermokosmetyki będą się sprzedawać?
2017-02-26 00:51
Czy dermokosmetyki będą się sprzedawać? © Davizro Photography - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polscy konsumenci a dermokosmetyki
Jak czytamy w raporcie „Rynek dermokosmetyków w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017-2021”, w ujęciu wartościowym sprzedaż dermokosmetyków ma rosnąć średnio o około 6% rocznie.Po spadkach odnotowanych w 2015 roku, minione 12 miesięcy przywróciło dermokosmetyki na ścieżkę wzrostu. Za poprawę sprzedaży w aptekach odpowiada zarówno ciągle poszerzana oferta producentów, jak również coraz bardziej nasilający się trend dbania o urodę.
Nie bez znaczenia dla ubiegłorocznych wzrostów pozostawało także otoczenie makroekonomiczne, w tym napędzany przez konsumpcję wzrost gospodarczy oraz najwyższy od kilku lat dochód rozporządzalny.
W roku 2017 spodziewamy się pewnego spowolnienia dynamiki sprzedaży w porównaniu do roku 2016, co wynikać będzie z efektu wysokiej bazy. Ogólnie jednak wysoka dynamika konsumpcji gospodarstw domowych, dobra sytuacja na rynku pracy oraz wzrost dochodu rozporządzalnego, na który wpływa dodatkowo program Rodzina 500+, przyczynią się do stabilnego wzrostu wartości rynku dermokosmetyków w Polsce w latach 2017-2021. Prognozowany jest również stopniowy wzrost inflacji, aż do zbliżenia się do celu inflacyjnego w roku 2019. Jednocześnie w horyzoncie prognozy spodziewane jest stopniowe spowolnienie tempa wzrostu konsumpcji i płac, ustabilizowanie się bezrobocia oraz spadek populacji. Prognoza bierze pod uwagę wpływ dyskusji o potencjalnym zakazie sprzedaży leków w aptekach na plany firm (np. rozszerzenie sprzedaży pozaaptecznej), jednak nie zakłada wprowadzenia tego zakazu w analizowanym okresie.
fot. Davizro Photography - Fotolia.com
Czy dermokosmetyki będą się sprzedawać?
Konkurencja przyczyną spowolnienia wzrostu sprzedaży w niektórych kategoriach
W ostatnich latach w kategorii "dermokosmetyki do pielęgnacji ciała" widać stały i dość intensywny wzrost w kategoriach produktów dla skóry atopowej (bez emolientów), jak i produktów do zapobiegania i pielęgnacji skóry narażonej na otarcia, odparzenia, owrzodzenia, odleżyny oraz leczenie ran na skórze – wynika to z trendów epidemiologicznych (np. lawinowy wzrost liczby dzieci cierpiących na alergie), środowiskowych i demograficznych. Prognozujemy, że w kolejnych latach cała kategoria dermokosmetyków do pielęgnacji ciała będzie nadal się rozwijać, jednak tempo jej wzrostu nieco spowolni ze względu na dość duże nasycenie i konkurencję ze strony produktów sprzedawanych poza aptekami.
Motorem wzrostu będą m.in. produkty do stosowania w przypadku wystąpienia alergii. W horyzoncie prognozy spodziewamy się wyhamowania wzrostów w kategoriach dermokosmetyków do pielęgnacji włosów i twarzy z powodu dość wysokiej bazy oraz konkurencji, tak jak w przypadku produktów do pielęgnacji ciała. Według nas, obiecującymi kategoriami w kolejnych latach będą również dermokosmetyki dla dzieci oraz produkty do pielęgnacji stóp. Dodatkowo, na brak popularności nie będą narzekać dermokosmetyki do oczu, co jest związane z trendami epidemiologicznymi (wzrost alergii i starzenie się społeczeństwa).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)