eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKoniunktura konsumencka II 2017

Koniunktura konsumencka II 2017

2017-02-23 11:55

Koniunktura konsumencka II 2017

W lutym różnokierunkowe zmiany nastrojów konsumenckich © pathdoc - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Styczeń przyniósł wyraźną poprawę nastrojów wśród konsumentów, ale już luty przyniósł wielokierunkowe zmiany. Gorsze niż w styczniu okazały się np. opinie odnośnie obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów czy aktualnej sytuacji ekonomicznej naszego kraju. Poprawie uległy z kolei oceny przyszłego poziomu bezrobocia.

Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka I 2017

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej obniżył się o 0,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie -1,9.

Wśród składowych wskaźnika, spadek odnotowano dla ocen obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (spadek o 3,2 p. proc.), przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,7 p. proc.) oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,6 p. proc.). Nieco wyższe, niż przed miesiącem, wartości wystąpiły dla wskaźników dotyczących przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 0,9 p. proc.) i obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 0,3 p. proc.).

W porównaniu do lutego 2016 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 4,3 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 0,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -3,6.

Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęła poprawa ocen dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost o 4,5 p. proc.) oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 0,9 p. proc.). Obniżyły się natomiast oceny dotyczące możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy i przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek odpowiednio o 1,7 i 0,7 p. proc.).

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) syntetycznie opisuje obecne tendencje konsumpcji indywidualnej.


W lutym br. WWUK osiągnął wartość o 4,6 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 r.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: