Najczęściej cytowane media I 2017
2017-03-03 12:02
Radio © purefeel - Fotolia.com
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania I 2017
Największą uwagę dziennikarzy przykuła sprawa pieniędzy ze zbiórek KOD, które trafiły do firmy Mateusza Kijowskiego. W mediach często poruszano temat kryzysu parlamentarnego w Polsce oraz informacje o podróżach posłów Ryszarda Petru i Joanny Schmidt.Prasa
W styczniu 2017 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym był podobnie jak w grudniu dziennik „Rzeczpospolita”. Zmiany na drugim i trzecim miejscu. Na drugą pozycję wskoczył "Fakt" spychając "Gazetę Wyborczą" na miejsce trzecie. "Dziennik Gazeta Prawna" z miejsca trzeciego w grudniu spadł w styczniu 2017 na pozycję szóstą.
Wśród najczęściej cytowanych tygodników stycznia podobnie jak w grudniu 2016 liderem został "wSieci". Stało się tak za sprawą publikacji o podróżach posłów Ryszarda Petru i Joanny Schmidt za publiczne pieniądze. Na drugim miejscu tak jak przed miesiącem uplasował się "Newsweek". Na trzeciej pozycji - tygodnik "Do Rzeczy".
Zmiany w rankingu najczęściej cytowanych miesięczników. Najczęściej cytowanym miesięcznikiem były „Perspektywy”, za sprawą publikacji rankingu szkół ponadgimnazjalnych w 2017 roku. Na drugim miejscu w styczniu "Twój Styl", a na trzecim "Playboy".
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w styczniu niezmiennie dominowała TVN24. Na miejsce drugie z czwartego w grudniu awansowała stacja Polsat News. Polsat News zawdzięcza awans wypowiedzi Sławomira Neumanna na temat kryzysu parlamentarnego. Na miejscu trzecim bez zmian TVPinfo.
Radio
Wśród stacji radiowych, podobnie jak w poprzednim miesiącu, najczęściej cytowano Radio ZET. Na drugim miejscu znalazła się stacja RMF FM, a na trzecim PR1. Radio Zet swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat faktur, które spółka Mateusza Kijowskiego miała wystawić Komitetowi Obrony Demokracji. Drugim medialnym tematem był sondaż, wykonany przez IBRiS na zlecenie dziennika „Fakt” i Radia Zet.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Tygodniki
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
fot. mat. prasowe
Telewizja
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
W styczniu zaszły zmiany w pierwszej trójce najpopularniejszych portali internetowych. Na pierwsze miejsce z trzeciego awansował portal Onet.pl. Awans zawdzięcza informacji o ujawnieniu faktur na kwotę blisko 91 tys. zł, które za usługi dla KOD wystawił Mateusz Kijowski. Na drugie miejsce spadł grudniowy lider - wPolityce.pl. Trzecie miejsce przypadło portalowi Wp.pl.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Media ekonomiczne
Wśród mediów ekonomicznych bez zmian w stosunku do grudnia 2016. "Dziennik Gazeta Prawna" został znów liderem wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Na kolejnych miejscach uplasowały się "Puls Biznesu" oraz "Money.pl".
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Wrocław, za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim o zmianach w ordynacji wyborczej. Na drugim miejscu znalazło się Radio Kraków. Trójkę zestawienia zamyka Radio Szczecin.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Badanie przeprowadzono na podstawie 6 875 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 stycznia 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 6 897 razy (3 482 razy w prasie, 2 348 w telewizji i 1 067 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
- prasowych,
- portali internetowych,
- stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)