Czy za ataki DDoS odpowiada twoja konkurencja?
2017-03-07 10:01
Atak DDoS © wsf-f - Fotolia.com
Ataki DDoS to sprawka konkurencji? Z takiego założenia wychodzi aż 43% firm przebadanych na potrzeby badania Kaspersky Lab oraz B2B International. Firmy okazują się być bardziej podejrzliwe wobec swoich rynkowych rywali niż w stosunku do cyberprzestępców, których jako źródło ataku wskazało 38% respondentów.
Przeczytaj także: Ataki ddos: jak chronić firmę?
Zrealizowane przez Kaspersky Lab badanie „Zagrożenia dla bezpieczeństwa IT 2016” dowodzi, że badane firmy za najbardziej prawdopodobną przyczynę ataku DDoS zmierzającego do wstrzymania poprawnego działania infrastruktury IT uważają sabotaż przemysłowy. Wskazywano go częściej niż spisek polityczny czy też zemstę dokonaną z pobudek czysto osobistych. Podejrzenia na zagraniczne rządy, tajne służby oraz niezadowolonych pracowników padały tylko w co piątym przypadku.Jeżeli spojrzeć na problem w ujęciu globalnym, okaże się, że w regionie Azji i Pacyfiku przeszło połowa ofiar, w które uderzyły ataki DDoS jest przekonanych, iż za incydentem stała konkurencja. 28% podejrzewa z kolei obce rządy , a 1/3 ankietowanych jest przekonana, że przyczyną ataku były osobiste urazy. Tymczasem na zachodzie Europy podejrzenia na konkurencję padają znacznie rzadziej. Nieczystą grę innych firm węszy 37% badanych, a co piąty jest przekonany, że swojej konkurencji, a jedna piąta (17%) wini rządy obcych krajów.
Czytaj także:
- Ransomware, DDoS, ataki w Internet Rzeczy. Co szykuje rok 2017?
- Ataki DDoS na aplikacje: co warto wiedzieć?
Jeśli natomiast uwzględnić rozmiar firmy, to okazuje się, że obarczać winą za ataki DDoS konkurencję bardziej skłonne są mniejsze przedsiębiorstwa - takie podejrzenie formułuje 48% przedstawicieli małych i średnich firm i tylko 36% przedsiębiorstw. Z kolei respondenci z dużych firm w większym stopniu obwiniają byłych pracowników oraz obce rządy.
Badanie nie pozostawia wątpliwości – firmy uważają, że ich systemy IT oraz prywatne dane znajdują się pod ostrzałem ze wszystkich stron — powiedział Kirył Iłganajew, dyrektor odpowiedzialny za rozwiązanie Kaspersky DDoS Protection, Kaspersky Lab. Ponieważ ataki DDoS występują często, a ich skutki mogą stanowić poważny cios, wiele firm podejrzewa, że stoi za nimi ich konkurencja, która szuka sposobów, aby sparaliżować działalność rynkowych rywali, a następnie ukraść im klientów. Zważywszy na coraz powszechniejsze stosowanie takich nieuczciwych taktyk, firmy muszą zwiększyć swoje szanse w tej grze, aby zapewnić sobie ochronę i nie być podatnymi na ataki.
fot. wsf-f - Fotolia.com
Atak DDoS
Aby pomóc firmom bronić się przed atakami DDoS — niezależnie od ich źródła — Kaspersky DDoS Protection oferuje kompletne, zintegrowane rozwiązanie, które zawiera wszystko, czego potrzebuje firma, aby zminimalizować zagrożenie ze strony tego typu działań. Rozwiązanie umożliwia firmom niezakłócone działanie, chroniąc je przed najbardziej złożonymi i intensywnymi atakami.
Informacje o badaniu
Zagrożenia dla korporacyjnego bezpieczeństwa IT to coroczne badanie przeprowadzane przez Kaspersky Lab we współpracy z B2B International. W 2016 r. zapytano ponad 4 000 przedstawicieli małych, średnich (50 do 999 pracowników) i dużych firm (1000+) z 25 państw o ich opinię na temat bezpieczeństwa IT oraz o rzeczywiste incydenty, z którymi musieli się zmagać.
Przeczytaj także:
10 sposobów na ataki DDoS
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)