Jak zdobyć abonenta?
2006-03-27 00:06
Przeczytaj także: Polski rynek telekomunikacyjny 2007-2009
Raport On Board PR "Jak zdobyć abonenta" wskazuje oczekiwane przez Polaków cechy operatorów telefonicznych. Z przeprowadzonych wspólnie z PBS badań wynika, że prawie dla 60% Polaków w wyborze firmy telefonicznej ważna jest głównie uczciwość. Drugą z cech, którą najbardziej cenią klienci jest profesjonalizm i fachowość pracowników wskazywane przez prawie 1/3 respondentów."To bardzo ważna informacja dla operatorów telefonicznych" - komentuje Iwona Kubicz z On Board PR - "Firmy tej branży zwykle kojarzą się z nowościami technicznymi. Wbrew pozorom innowacyjne rozwiązania, nowinki są rzeczywiście istotne tylko dla 16% Polaków. To niewiele, a oczekiwanie uczciwości i profesjonalizmu może być przecież symptomem np. niezrozumienia skomplikowanych umów abonamentowych i kryzysu zaufania do dostawców usług telefonicznych".
Raport On Board PR "Jak zdobyć abonenta" wskazuje też czynniki, które mogą skłonić klientów do zmiany operatora telefonicznego. Poza atrakcyjnością konkurencyjnych ofert, dla 42,6% Polaków wśród najważniejszych impulsów do zerwania umowy z firmą telekomunikacyjną i zawarcia jej z innym dostawcą jest nieetyczne postępowanie firmy. Drugą z najważniejszych przyczyn zmiany operatora mogą być informacje o jego niepewnej przyszłości.
"Stabilność firmy telefonicznej jest szczególnie ważna dla przedsiębiorców" - mówi Norbert Kilen z On Board PR - "Operator jest dla nich często długoletnim partnerem, któremu chcieliby ufać. Dlatego na pytanie o czynniki, które mogłyby skłonić ich do zmiany firmy telefonicznej aż 55,7% przedsiębiorców i osób pracujących na własny rachunek wskazuje wiadomości o jej niepewnej przyszłości"
Raport On Board PR "Jak zdobyć abonenta" odpowiada też na pytanie o wpływ opinii o operatorach telefonicznych publikowanych w mediach na wybór konkretnej firmy. Opublikowane w nim wyniki wskazują, że dla 64% Polaków opinie dziennikarzy o firmach telefonicznych są ważne lub bardzo ważne.
Raport On Board PR "Jak zdobyć abonenta" jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS w marcu 2006 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl