Marzysz o zyskach z e-commerce? Postaw na pomiar cross-device
2017-03-14 11:05
Przeczytaj także: 7 nowych trendów w zakupach online po pandemii
Analiza firmy Criteo bierze pod lupę zachowania konsumentów e-commerce zaobserwowane w II połowie minionego roku oraz przedstawia kluczowe przewidywania dla światowej sprzedaży cross-device.„Sprzedawcy powinni mieś świadomość, że pomiar cross-device ma dla nich zasadnicze znaczenie. Nie tylko pomaga określić prawidłowo wartość sprzedaży, ale także, jeśli nie przede wszystkim, ułatwia dostosowanie budżetów do najbardziej rentownych kanałów”, mówi Alexander Gösswein, Managing Director Central Europe w Criteo. „Zapewnienie klientom płynnej obsługę i spersonalizowanych doświadczeń na wszystkich urządzeniach to dobry krok w kierunku zbudowania przewagi konkurencyjnej konkurencji” - dodaje.
Kluczowe wnioski raportu:
Pomiar Cross-Device to bardziej efektywne wydatki i wyższe zyski
Ścieżka zakupowa współczesnego klienta obejmuje korzystanie z wielu urządzeń. Jeśli pomiar cross-device nie jest rzetelny i skalowalny, marketerzy muszą brać pod uwagę potencjalny wysoki wskaźnik ad waste. Przejście do podejścia ukierunkowanego na użytkownika, które wykorzystuje zaawansowane narzędzia pomiarowe cross-device pozwoli na dokładne zidentyfikowanie zachowania konsumenta i pełny wgląd w jego doświadczenie zakupowe.
- Polsce, w przypadku 42% wszystkich zakupów mobile i 37% zakupów z poziomu desktopu, w ścieżce zakupowej wykorzystano przynajmniej jedno dodatkowe urządzenie.
- 25% klientów cross-device w Polsce przeglądało produkty na smartfonie, niezależnie od urządzenia, na którym sfinalizowano zakupy.
W e-commerce dominuje mobile
Na różnych urządzeniach ścieżka zakupowa klienta jest dynamiczna, ale mobile wykazuje większy wskaźnik transakcji z wyższą od przeciętnej wielkością zamówienia. Najważniejsze dane wzrostu mobile dla Q4 2016 obejmują:
- Udział urządzeń mobilnych w handlu e-commerce w Polsce wynosi 17%
- 75% transakcji mobile w Polsce zostało sfinalizowanych na smartfonach, a 25% na tabletach
- W skali globalnej: sprzedawcy e-commerce z branży fashion i dóbr luksusowych utrzymują największy udział w transakcjach mobilnych, na poziomie 41%. Sprzedawcy towarów sportowych uplasowali się na drugim miejscu – odnotowując równocześnie najwyższy, 30-procentowy wzrost zakupów z poziomu urządzeń mobilnych.
fot. mat. prasowe
Nie możesz pozwolić sobie na brak zrozumienia 38% kupujących
Ponad 1/3 transakcji - od pierwszej wizyty na stronie e-sklepu do momentu zakupu - jest wykonywana za pomocą dwóch lub więcej urządzeń.
Smartfony są kluczowym urządzeniem w zakupach cross-device
Powiedzenie "Przeglądaj na smartfonie, kupuj na komputerze" jest już nieaktualne. Obecnie konsumenci sięgają po smartfony zarówno przeglądając produkty jak i kupując, co czyni te urządzenia jeszcze bardziej znaczącymi dla sprzedawców.
- Udział poszczególnych urządzeń w transakcjach cross-device w Polsce w branży retail: smartfon 42%, tablet 41%, desktop 37%
- 68% transakcji mobilnych jest dokonywana w systemie Android, a 32% w systemie iOS
Marketerzy nie mogą sobie dłużej pozwolić na silosowy wgląd w zachowania zakupowe klientów. Doświadczeni sprzedawcy oferują płynną obsługę na wszystkich urządzeniach aby umożliwić zakupy w każdym miejscu i czasie. Posiadając wgląd cross-device w ścieżkę zakupową klientów, efektywniej planują swoje marketingowe budżety.
![Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy [© Syda Productions - Fotolia.com] Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-przez-internet/Zakupy-online-7-przedswiatecznych-wskazowek-dla-e-sprzedawcy-225604-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)