eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetJak Youtube reklamuje farmaceutyki?

Jak Youtube reklamuje farmaceutyki?

2017-03-14 11:22

Jak Youtube reklamuje farmaceutyki?

Leki © JLPfeifer - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Reklama wideo promująca produkty farmaceutyczne pojawia się w sieci nader często. Najwięcej wyświetleń wśród internautów zyskały spoty poświęcone specyfikom na grypę i przeziębienie. Analiza przeprowadzona przez firmę Gemius dowodzi również, że miejscem, w którym najczęściej oglądane są reklamy farmaceutyków jest Youtube, który z udziałem na poziomie 36,8 proc. plasuje się przed serwisami Grupy Wirtualna Polska i Grupy TVN.

Przeczytaj także: Apteki internetowe: średnio wydajemy 139 złotych

Z grudniowego badania gemiusAdReal wynika, że reklama wideo farmaceutyków trafiła do niemal 11,3 mln realnych użytkowników. 77,5 mln wyświetleń pozwoliło jej dotrzeć do przeszło 41 proc. wszystkich internautów (PC). Autorzy analizy przyjrzeli się również najbardziej aktywnym markom oraz wydawcom, na których stronach królowały spoty z produktami farmaceutycznymi.

Youtube na czele


Jeżeli przyjrzeć się wydawcom, na których stronach najczęściej gościła reklama wideo farmaceutyków, to palma pierwszeństwa wędruje do serwisu Youtube i jest to w znacznej mierze zasługa spotów koncernu Reckitt Benckiser. Z farmaceutykami na Youtube.com zetknęło się aż 36,8 proc. internautów spośród tych, którzy zmieli do czynienia z analizowaną tu kategorią spotów (ponad 4,1 mln osób). Na kolejnej pozycji, ze sporą stratą do lidera (19,7 proc.) uplasowała się Grupa Wirtualna Polska. Ostatnie miejsce na podium przypadło w udziale Grupie TVN z wynikiem 16,3 proc. (ponad 1,8 mln realnych użytkowników).

W TOP3 produkty na przeziębienie


Jeżeli chodzi o marki farmaceutyczne, których reklama wideo trafiła do największej rzeszy internautów, to bezapelacyjnycm zwycięzcą jest spray do nosa Marimer w wersji dla niemowląt. Spoty tego preparatu odtwarzało prawie 34,3 proc. polskich użytkowników sieci oglądających kreacje online farmaceutyków (3,9 mln realnych użytkowników, z czego 54 proc. to kobiety). Drugą pozycję w zestawieniu zajęła marka Vicks (23,4 proc. i 2,6 mln realnych użytkowników) ─ lek dla dorosłych, ale spot zdecydowanie skierowany do matek. TOP3 zamyka Vibovit Max Odporność, którego reklamy wyświetlało 22,8 proc. internautów oglądających kreacje online farmaceutyków (niemal 2,6 mln realnych użytkowników).
─ Zaskakujące jest to, że w grudniu, a zatem w typowym okresie świątecznym, w czołówce reklam wideo online brakuje produktów farmaceutycznych kupowanych z myślą o gwiazdkowych prezentach. Zabrakło również tych marek, które pomagają nam w wytrwaniu przy noworocznych postanowieniach, jak na przykład produkty na odchudzanie czy antynikotynowe. Pierwszą trójkę marek najmocniej promujących się w wideo online zdominowały produkty wspomagające walkę z grypą i przeziębieniem ─ wyjaśnia Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie.

fot. mat. prasowe

Farmaceutyki w reklamach wideo online

77,5 mln wyświetleń reklam wideo pozwoliło dotrzeć do przeszło dotarły 41 proc. wszystkich polskich internautów.


Reklamy z TOP3 na Wirtualnej i w serwisach TVN


Co ciekawe, żadna z kreacji, które znalazły się w TOP3 marek, nie była wyświetlana na Youtube.com jako głównym medium internetowym. Jakich wydawców wybrali więc właściciele marek z TOP3? W końcu wszystkie te kampanie promowały produkty skierowane do młodych rodziców. Spot Marimera (Nepentes Pharma Sp. z o.o) wyświetlany był głównie na stronach należących do Grupy Wirtualna Polska oraz na gry.pl, co jest dość zaskakujące, biorąc pod uwagę grupę docelową. Vicks (Procter & Gamble) i Vibovit Max Odporność (Teva) królowały zaś wśród reklam wideo preparatów farmaceutycznych w serwisach Grupy TVN.
─ Marketerzy z firm farmaceutycznych zdecydowanie postawili na produkty na przeziębienie ─ sezon grypowy rozpoczął się oczywiście chwilę wcześniej i grudzień nie jest tu wyjątkiem. Ciekawe, że wszystkie trzy spoty na podium były skierowane do matek. Zaskoczył nas również media mix dla Marimera. Kreacja spray'u do nosa dla niemowląt, skierowana do matek bardzo młodych dzieci, była emitowana w serwisach gry.pl i Money.pl, na które wydawać by się mogło, że mamy nie mają czasu. Analizując demografię użytkowników dało się zauważyć, że na łamach Money.pl spot Marimer baby dotarł głownie do mężczyzn, natomiast na gry.pl ─ w większości do kobiet ─ dodaje Sułkiewicz.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: