eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKoniunktura konsumencka III 2017

Koniunktura konsumencka III 2017

2017-03-23 12:50

Koniunktura konsumencka III 2017

Koniunktura konsumencka III 2017 © Stepan Popov - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w marcu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów nieco osłabły. Pogorszeniu uległy np. opinie odnośnie aktualnej sytuacji ekonomicznej naszego kraju czy przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Lepsze niż przed miesiącem były z kolei oceny dotyczące przyszłego bezrobocia.

Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka II 2017

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej pozostał na podobnym poziomie w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -2,0 (spadek o 0,1 p. proc.).

Wśród składowych wskaźnika, niższą wartość odnotowano przede wszystkim dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 1,6 p. proc.). Obniżyła się także (o 0,6 p. proc.) ocena przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Natomiast wyższe wartości wystąpiły dla składowych odnoszących się do przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 0,9 i 0,7 p. proc.).

W porównaniu do marca 2016 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 7,3 p. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej był niższy o 0,6 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -4,2.

Na spadek wartości wskaźnika wpłynęła zwłaszcza pogarszająca się ocena możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek o 3,2 p. proc.). Wyższe, niż przed miesiącem, wartości odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost odpowiednio o 0,9 i 0,5 p. proc.).

W marcu br. WWUK osiągnął wartość o 7,3 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 r.

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) syntetycznie opisuje obecne tendencje konsumpcji indywidualnej.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: