Wiosenny remarketing: SMS odświeży relacje z klientem
2017-04-05 11:04
Obudź klientów wiosennym remarketingiem © hikdaigaku86 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Gazetki promocyjne bez promocji
Wraz z początkiem wiosny rozpoczyna się sezon na wymianę opon, kupno mebli ogrodowych, porządki i remonty. Przedsiębiorcy działający w branży sezonowej właśnie teraz powinni zintensyfikować swoje wysiłki, aby jak najpełniej wykorzystać moment wzrostu popularności. W planie marketingowym przedsiębiorstw, które ożywienie przeżywają głównie w sezonie wiosennym, powinien znaleźć się remarketing. Badanie zrealizowane przez Bain & Company dowodzi, że zwiększenia retencji (powracalności) klientów o zaledwie 5 proc. może zagwarantować nam nawet podwojenie zysków (25-95 proc.). Do tego, o wiele łatwiej jest przekonać do zakupów powracającego klienta (szanse szacuje się na 60-70 proc.) niż namówić do nich nowego (5-20 proc. szans). Widać zatem wyraźnie, że kierowanie komunikacji do dotychczasowych klientów jest znacznie bardziej opłacalne niż pozyskiwanie nowych leadów.Przyjemna aura sprawia, że porzucamy zimowe nawyki i stajemy się bardziej mobilni. Częściej też odchodzimy od komputerów. Dlatego wiosenny remarketing warto oprzeć o kanał mobile. Należy zrobić to jak najprościej, komunikując się z klientem nie przez sieć, ale przez wiadomość tekstową - skutecznie i bez dużego budżetu.
Jak powinien wyglądać wiosenny remarketing smsowy? Oto kilka wskazówek.
1. Poznaj i przewiduj potrzeby
Komunikacja SMS odbywa się na zasadach permission marketingu, marka może wysyłać wiadomości do klientów, którzy podali przy obsłudze swój numer telefonu i zgodzili się na przetwarzanie danych. Platformy do masowej wysyłki umożliwiają szczegółowe targetowanie klientów, podobnie jak w przypadku maili. Posiadając dane o dotychczasowej aktywności klientów, zastanów się, czego potrzebują obecnie. Jeśli w zeszłym roku klient kupił meble ogrodowe, nie proponuj mu nowej ławki, tylko środki do pielęgnacji drewna i farbę, by mógł odświeżyć po zimie posiadany komplet. Jeśli klient kupował w sklepie sportowym sprzęt do różnych sportów zimowych i widać, że sport jest obecny w jego życiu, poinformuj go o modnych aktywnościach wiosennych, np. tak „Marta, otwieramy sezon wiosenny. Zamień kombinezon narciarski na strój rowerowy! Najnowszą kolekcję znajdziesz pod linkiem idz.do”.
- Komunikacja SMS jest odbierana bardziej osobiście niż mail czy ulotka. Dlatego też, planując smsowy remarketing, należy zadbać o personalizowanie swojego przekazu, zwracanie się po imieniu i wysyłanie jedynie przydatnych z punktu widzenia klienta informacji – tłumaczy Andrzej Ogonowski, Brand & PR Director w SMSAPI, platformie do masowej wysyłki SMS, MMS i VMS.
fot. hikdaigaku86 - Fotolia.com
Obudź klientów wiosennym remarketingiem
2. Dobry timing
SMS-y są zazwyczaj odczytywane w ciągu 3 minut po ich dostarczeniu, dlatego bardzo istotne jest dostosowanie czasu wysyłki do treści i odbiorcy. Jeśli chcesz, aby twój remarketing okazał się skuteczny, pisz do swoich klientów wtedy, gdy tego potrzebują. Jeśli prowadzisz serwis wymiany opon, zachęć klientów do odwiedzin wysyłając im na początku tygodnia, gdy robią plany na cały tydzień, SMS o treści „Jeszcze nie zmieniłeś opon? Mamy dla Ciebie wolny termin we wtorek lub czwartek wieczorem. Czekamy na ul. Grochowskiej 63 w godzinach 7-21”. Ułatw umówienie się i zachęć do działania, pisząc „Chcesz się umówić? Odeślij w odpowiedzi na tę wiadomość UMOW, oddzwonimy i umówimy serwis na pasującą ci godzinę”. Tego typu komunikacja pomoże utrzymać pełne wykorzystanie stanowisk w warsztacie. Ważne: szanuj czas swojego odbiorcy, nie wysyłaj mu wiadomości po godz. 20 ani przed 8 rano.
Czytaj także:
- Komunikacja SMS lubiana przez Polaków
- Oferty handlowe otrzymujemy najchętniej przez SMS
3. Wartość dodana
Klient chętniej zostawi swój nr telefonu, jeśli zaoferujesz mu coś w zamian – wcześniejszy dostęp do nowej oferty, unikalny kod zniżkowy, zaproszenie na pokaz. Remarketing w tym przypadku do wysłanie SMS-a z unikalnym rabatem, którym bardziej zmotywujesz klienta do działania i zyskasz jego lojalność.
4. Buduj relację
Za pomocą SMS-a możesz nie tylko informować, ale również prowadzić dialog. Pytaj o feedback, nawet jeśli może być niekorzystny. Możesz to zrobić wysyłając w wiadomości link do ankiety badającej satysfakcję klienta lub prosząc o odpowiedź w SMS-ie zwrotnym. Według badań LoyalityOne klienci, którzy poskarżyli się firmie i zobaczyli, że zgłaszany problem został rozwiązany, byli o 84 proc. mniej skłonni do zmniejszenia wydatków w firmie niż klienci, którzy przemilczeli niezadowolenie. Jak widać, nawet zła opinia może przynieść korzyści.
- Wysyłanie klientowi wiadomości przydatnych i korzystnych widocznie wpływa na jego lojalność wobec marki. Jeśli klienci oczekują od firmy komunikacji bezpośrednio na komórki warto wprowadzić newsletter SMS, który pozwala pozostać w stałym kontakcie – zauważa Andrzej Ogonowski z SMSAPI.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)