eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyGeneracja e-sport, czyli kto?

Generacja e-sport, czyli kto?

2017-04-18 10:59

Generacja e-sport, czyli kto?

E-sport jest niemal w całości zawłaszczony przez milenialsów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Pod koniec maja w Moskwie odbędą się wspierane przez PayPal World of Tanks Grand Finals. Święto społeczności World of Tanks stało się okazją do publikacji corocznego raportu na temat e-sportu. Jak wygląda ten rynek? Kim są pasjonaci tej rozrywki? Jakie zyski generują? Oto wyniki analizy przeprowadzonej przez SuperData.

Przeczytaj także: Gaming i e-sport: zyskują popularność czy nie?

Badanie zrealizowane przez SuperData dla PayPal objęło swoim zasięgiem 12 europejskich rynków. Oto kluczowe wnioski, do jakich doszli jego autorzy:
  • Szacunki PayPal i SuperData wskazują, że do 2018 roku europejski e-sport zdoła wygenerować zyski na poziomie przekraczającym 345 milionów dolarów w 2018 r.
  • Nadwiślańska rzesza amatorów e-sportu ma rosnąć na poziomie około 29% rok do roku – jest to zdecydowanie najlepszy wynik, jaki udało się osiągnąć wśród wszystkich krajów poddanych badaniu.
  • Jeżeli e-sport, to przede wszystkim milenialsi - pokolenie Y jest główną grupą (62% wszystkich uczestników rynku) odbiorców e-sportu na Starym Kontynencie.

Szwedzki e-sport z najwyższymi dochodami, francuski z największą publicznością.


Kołem zamachowym popularności, jaką e-sport cieszy się w Europie, jest przede wszystkim szeroki dostęp do sieci, ale również intensywny rozwój social mediów. Wprawdzie wiele osób jest przekonanych, że e-sport cieszy się największą popularnością we wschodniej Azji (region ten zamieszkuje największa rzesza internautów), to jednak wyraźnie widać, że Europa szybko odrabia straty.

fot. mat. prasowe

E-sport jest niemal w całości zawłaszczony przez milenialsów


Raport PayPal i SuperData udowadnia, że e-sport rozwija się w szybkim tempie w całej Europie i w 2018 roku może osiągnąć wartość nawet ponad 345 milionów dolarów. Cztery największe rynki wśród przebadanych krajów to Szwecja (ojczyzna jednego z najpopularniejszych e-sportowych graczy, Youtubera PewDiePie), Rosja, Francja i Wielka Brytania – kraje te osiągnęły najlepsze wyniki zarówno pod względem zysków, jak i e-sportowej publiczności. W Szwecji, zyski z e-sportu sięgnęły w 2016 roku ponad 40 milionów dolarów.

Zyski, które w 2016 roku wygenerował polski e-sport, wyniosły ponad 10,3 miliona dolarów i powinny osiągnąć prawie 11,4 miliona dolarów w 2018 roku.

fot. mat. prasowe

Rynek e-sportu w Polsce

Dwie największe grupy zainteresowane e-sportem mieszczą się w przedziale wiekowym 18-24 i 25-34


„E-sport jest ważną dziedziną sportu i rozrywki dla coraz większej ilości osób i cieszę się, widząc, że PayPal jest naturalnym partnerem dla milionów graczy na całym świecie” - mówi Matt Komorowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Północnej i Centralnej. “Polski rynek e-sport ma w sobie wielki potencjał – jeśli wziąć pod uwagę liczbę użytkowników e-sport, która do 2018 roku osiągnie blisko 850,000 Polaków, staje się jasne, że jest to branża, na którą warto zwracać szczególną uwagę. Wiemy, jak ważne jest dostarczenie bezproblemowych płatności dla każdej transakcji, niezależnie od tego, czy dotyczy ona biletów lotniczych czy magicznego miecza dla krasnoluda na 99 levelu. Dlatego też dostarczamy e-sportowcom bezpieczniejsze i wygodniejsze płatności oraz usługi takie jak Program Ochrony Kupujących dla wybranych transakcji, a także współpracujemy z takimi partnerami jak Wargaming, który jest źródłem rozrywki dla milionów fanów e-sportu”.

fot. mat. prasowe

Odbiorcy rynku

Liczba unikalnych widzów w 2018 ma osiągnąć niemal 850 tysięcy


Milenialsi w e-sporcie


Milenialsi są obecnie jedną z największych grup pokoleniowych, która kształtują trendy w wielu dziedzinach, włączając w to e-sport. W oparciu o raport SuperData wiadomo, że przemysł ten jest niemal w całości zawłaszczony przez mileniasów – dwie największe grupy zainteresowane e-sportem mieszczą się w przedziale wiekowym 18-24 i 25-34 (te grupy łącznie stanowią 62% całej publiczności). Tylko 10% fanów e-sportu ma więcej niż 45 lat.

Chociaż podział odbiorców ze względu na płeć pokazuje, że e-sport to domena mężczyzn (w Europie 84% graczy to mężczyźni vs 16% kobiet), to w Szwecji, Francji, Wielkiej Brytanii i Polsce kobiety mają największy udział – w kolejności 24%, 22%, 22% i 19%. Najmniejszy udział kobiet odnotowano w Izraelu, gdzie stanowią tylko 10%.
“E-sport staje się jednym z najbardziej intrygujących fenomenów naszych czasów i dobrze znajdować się w jego samym centrum, tuż obok takich topowych serwisów, jak PayPal, które od samego początku towarzyszyły nam w tej podróży” – mówi Atila Yesildag, Senior eSports Manager, EU, z Wargaming.

fot. mat. prasowe

Rynek e-sportu w Polsce - płeć

Rynek e-sportu jest zdecydowanie zdominowany przez mężczyzn.


SuperData Research wykazało, że około 33 milionów osób w Ameryce Północnej regularnie ogląda e-sport, a widzowie w wieku 18-34 lat stanowią 71% publiczności popularnych tytułów e-sportowych.

W 2016 roku w Polsce e-sport miał ponad 541 tysiąca unikalnych widzów (przewiduje się, że ta liczba urośnie do prawie 850 tysięcy w 2018 roku). Ta liczba jest tylko osiem razy mniejsza niż średnia oglądalność konkursu skoków narciarskich (4,25 miliona widzów), ale taka sama jak średnia oglądalność czwartej, najpopularniejszej stacji telewizyjnej w Polsce.

fot. mat. prasowe

Rynek e-sportu w Polsce - dochód

Zyski z e-sportu w 2016 roku powinny osiągnąć prawie 11,4 miliona dolarów w 2018 roku.


Metodologia
Dane SuperData dotyczące rynku e-sportu oraz liczby odbiorców są obliczane przy użyciu danych zebranych bezpośrednio przez zespoły e-sportowe, platformy strumieniowe, transakcje w zakresie e-handlu i badania konsumenckie.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: