Mamy modę na cukiernie i lodziarnie?
2017-04-22 00:30
Cukiernia © luckybusiness - Fotolia.com
Przeczytaj także: SAS przedstawia 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku
Lokalne cukiernie i lodziarnie to miejsca, które najchętniej odwiedzamy, gdy mamy ochotę przekąsić coś słodkiego. Młodzi Polacy z miast poniżej 20 tysięcy mieszkańców często wskazywali również na McDonald’s/McCafé. Z kolei domeną największych aglomeracji okazały się sieciówki jak np. Wedel, Blikle i Tchibo. Na lody i ciastka wybierają się zarówno kobiety, jak i mężczyźni, przy czym panie są częstszymi gośćmi placówek sieciowych.Sweet Monitor pokazuje również, że na ciasta i ciastka Polacy najchętniej udają się do Cukierni Sowa, Wedla oraz Tchibo, „pączkowym” liderem jest Blikle, a słodkości na zimno to z kolei domena Grycana, Mc’Donalds’a/McCafé oraz Cukierni Sowa.
Cukiernie i lodziarnie najczęściej (41% wskazań) odwiedzamy 2-3 razy w miesiącu. Prawie co trzeci Polak deklaruje, że odwiedza je raz w miesiącu, a niemal co piąty, że robi to co najmniej raz na tydzień. Zaledwie 10% ankietowanych przyznaje, że w ciągu ostatniego miesiąca ani razu nie wybrało się do cukierni czy lodziarni.
Czytaj także:
- TOP 7 kawiarni sieciowych – Starbucks na czele
- Gastronomia w Polsce: coraz więcej placówek i klientów
Jednorazowo Polacy wydają w cukierniach i lodziarniach najczęściej od 10 do 20 złotych, co się wpisuje w zestaw ciastko + napój. Mało kto wydaje mniej niż 5 złotych lub powyżej 30 złotych.
fot. mat. prasowe
Częstotliwość chodzenia do lodziarni/cukierni
Co czwarty badany zamierza w przyszłości częściej odwiedzać cukiernie i lodziarnie. Jest to większa grupa od tej deklarującej rzadsze chodzenie do cukierni czy lodziarni w przyszłości.
fot. mat. prasowe
Gdzie chodzimy? Ile wydajemy?
Z naszego badania wynika, że największą zachętą do częstszych odwiedzin w cukierniach i lodziarniach byłyby różnego rodzaju atrakcyjne oferty cenowe. Jednocześnie 38% badanych przyznaje, że obecnie rzadziej chodzi do cukierni lub lodziarni niż jeszcze 5 lat temu.
Polacy lubią odwiedzać cukiernie i lodziarnie, o czym świadczy fakt, że co czwarty z nich chciałby robić to częściej niż obecnie. Powodem, dla którego tego nie robią, mogą być ograniczenia finansowe, gdyż respondenci wyraźnie wskazują na to, że gdyby cukiernie i lodziarnie oferowały produkty w ciekawych promocjach, częściej by je odwiedzali. Istotną rolę na polskiej mapie cukierni odgrywają miejsca lokalne, nie należące do żadnej sieci, zwłaszcza poza największymi miastami. Może to świadczyć o tym, że konsumenci cenią sobie w zakresie cukiernictwa sprawdzone, być może osiedlowe lokale, w których produkty są im znane i do których mają pełne zaufanie. Nieco inaczej jest wśród mieszkańców największych miast, którzy znacznie częściej korzystają z cukierni i lodziarni sieciowych, być może ze względu na ich większą dostępność, szczególnie w centrach handlowych – komentuje Iwona Wojtaszek, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia.
Informacja na temat badania
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia, metodą wywiadów wspomaganych komputerowo CAWI (na epanel.pl). Liczebność próby N=721 – osoby w wieku 15-55 lat, którzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy mieli okazję odwiedzić na mieście kawiarnię, cukiernię lub lodziarnię.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)