Telefony 3G "zmieniają społeczne zwyczaje"
2006-03-30 00:05
Przeczytaj także: Rynek usług mobilnych 2005
Analityk Ben Wood powiedział, że z zadowoleniem przyjął badanie, ale stwierdził, że większość użytkowników telefonów komórkowych pozostaje pełnym obaw przede wszystkim odnośnie wyglądu, kosztu i żywotności baterii. „Jest bardzo trudno nakłonić ludzi do odkrycia tych usług i do korzystania z nich” – powiedział. „Operatorzy 3G stale poszukują sposobów na to jak maksymalizować przychody z usług multimedialnych, bez zniechęcania klientów” – dodał.
Według mobile network 3, która zleciła badanie, prawie dwie trzecie użytkowników 3G (62 proc.) to mężczyźni. Założyła ona pierwszą w Wielkiej Brytanii sieć 3G, która obecnie może się poszczycić 3,6 milionami użytkowników.
Ale technologia ta jest najbardziej popularna w bardziej dostatniej grupie wiekowej 25-34 lata, a nie w grupie 18-24 lata, często wybieranej za cel przez reklamodawców.
Mężczyźni wykorzystują możliwości techniczne swoich telefonów znacznie szerzej niż kobiety, wskazał raport, często przyjmując tożsamość fikcyjnych postaci, aby realizować amatorskie raporty wiadomości. Niektóre kobiety wykorzystują swoje telefony, żeby zrobić zdjęcie taksówkarzowi, próbując w ten sposób zapewnić sobie bezpieczeństwo.
Rosnące użycie kamery i funkcji video już otworzyło nowe możliwości dla użytkowników telefonów, przyczyniając się do uczestniczenia w relacjach w TV i w sieci. Jeśli wnioski z raportu są poprawne - randka w ciemno wkrótce stanie się niemodna. Coraz więcej osób może używać telefonów 3G, żeby sprawdzić możliwą datę spotkania albo wykorzystywać rozmowy video jako część interaktywnego serwisu randkowego.
Raport odkrył, że niektórzy młodzi mężczyźni o wyjątkowym zmyśle technicznym, zdobywają serca kobiet po prostu wywierając na nich wrażenie swoimi supernowoczesnymi urządzeniami.
To może się wydawać nieprawdopodobnym nowym wynalazkiem, ale model rozwoju telefonii komórkowej zawsze opierał się dominującym trendom - powiedział analityk Ben Wood. „To co widzieliśmy dziejące się w przeszłości, to kiedy ludzie zaczynają korzystać z nowych usług, zwłaszcza w niektórych grupach demograficznych, to są one bardzo zaraźliwe i rozprzestrzenią się. Jeśli przystąpiłbyś do grupy fokusowej odnośnie wiadomości tekstowych 15 lat temu i powiedziałbym ci, że wkrótce będziemy wysyłać każdego roku miliardy takich wiadomości, powiedziałbyś, że oszalałem”.
Przeczytaj także:
Usługi mobilne: GPS najpopularniejszy
1 2
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
3G, telefony 3G, usługi 3G, rynek telefonii komórkowej, rynek usług mobilnych, badanie posiadaczy telefonów komórkowych