Sieci handlowe promują zdrowe produkty
2017-05-01 00:40
Zdrowa żywność © monticellllo - Fotolia.com
Przeczytaj także: Promocja zdrowego stylu życia jako elementu zrównoważonego rozwoju
- „The Consumer Goods Forum to inicjatywa, która zrzesza firmy reprezentujące wiele zakątków świata: producentów żywności, kosmetyków, ale także sieci handlowe, którzy zdają sobie sprawę, jak ważne w dzisiejszych czasach są zdrowe produkty. Z badania, które Deloitte przeprowadziło wśród 5 tys. amerykańskich konsumentów wynika, że około połowa nich w decyzjach zakupowych uwzględnia takie czynniki jak zdrowie, transparentność czy bezpieczeństwo. Naprzeciw wymogom formułowanym przez kupujących coraz częściej wychodzą firmy” – mówi Magdalena Jończak, Lider Zespołu ds. Sektora Dóbr Konsumenckich, Partner w dziale Konsultingu Deloitte.The Consumer Goods Forum tworzą obecnie 102 przedsiębiorstwa, w tym giganci produkcji spożywczej i kosmetycznej, a także sieci handlowe. Łączne przychody tych firm w 2015 roku przekroczyły 1,8 biliona dolarów.
Działalność podejmowana przez The Consumer Goods Forum ma duży oddźwięk społeczny. W minionym roku w programach prozdrowotnych inicjowanych przez członków Forum na całym świecie uczestniczyło ponad 386 tys. szkół, a w podejmowanych przez nich działaniach wzięło udział ponad 30 tys. społeczności. 72 proc. firm działających w CGF przyznało, że w aktywnościach tych wspierają je społeczni partnerzy.
Czytaj także:
- Inspekcja Handlowa zbadała jakość mięsa. Nie jest dobrze
- Jak wybierać zdrową żywność?
Jak wynika z raportu w ubiegłym roku producenci żywności i kosmetyków zmienili skład prawie 180 tys. produktów, tak, aby były one zdrowsze i bardziej wartościowe. Jeszcze dwa lata temu było to jedynie ponad 22 tys. produktów. Mimo, że przyrost ten jest imponujący, to zdrowe produkty w przypadku 70 proc. producentów i sprzedawców stanowią mniej niż jedną piątą ogółu oferowanych przez nich towarów. Jedynie w przypadku 3 proc. firm stanowiły one co najmniej dwie trzecie portfolio produktów. W przypadku żywności, zmiany składu dotyczyły przede wszystkim redukcji soli i cukru. Z kosmetyków eliminowano szkodliwe parabeny.
fot. monticellllo - Fotolia.com
Zdrowa żywność
Uczestnicy The Consumer Goods Forum co roku podpisują zobowiązania oraz rezolucje, które są związane z ideami przyświecającymi jego powstaniu. Pierwsza z rezolucji dotyczy oferowania klientom szerokiej gamy produktów wspierających zdrowy styl życia. Aż 97 proc. firm zadeklarowało, że wdrożyło programy, które wspierają takie działania, a 87 proc. ujawnia opinii publicznej informacje na ten temat. Kolejna rezolucja dotyczy udzielania klientom przejrzystych i transparentnych, a także opartych na faktach informacji handlowych, które pomogą im dokonywać „zdrowych” wyborów. Aż 96 proc. firm aktywizowało programy, mające na celu wprowadzenie w życie tej rezolucji.
Zrzeszone w The Consumer Goods Forum firmy zobowiązały się również, że do 2018 roku w całej branży zostaną ujednolicone zasady etykietowania produktów i informacji dla klientów. Już 35 proc. firm wdrożyło w tym celu odpowiednie procedury i procesy, a 46 proc. chce tego dokonać w ciągu najbliższego roku.
Jedno z zobowiązań dotyczyło zaprzestania reklamowania produktów uznawanych za niezdrowe wśród dzieci i młodzieży poniżej 12. roku życia. Aż 67 proc. firm przyjęło to zobowiązanie i zakończy taką komunikację do 2018 roku, z czego ponad połowa (51 proc.) już obecnie z niej zrezygnowała. Z kolei 89 proc. firm zobowiązało się prowadzić działania edukacyjne, które będą wpływać na wzrost świadomości zdrowotnej wśród konsumentów.
The Consumer Goods Forum działa nie tylko na rzecz konsumentów, ale również pracowników firm przystępujących do inicjatywy. Jedno ze zobowiązań dotyczy bowiem uruchomiania programów prozdrowotnych dla zatrudnionych w nich osób. W 2016 takie projekty miało lub było w trakcie uruchamiania 65 proc. firm, a to oznacza, że w ubiegłym roku uczestniczyło w nich 1,3 mln pracowników.
- Oprócz wyraźnych korzyści, jakie wnosi do ogółu społeczeństwa idea taka jak The Consumer Goods Forum, ma ona równie wyraźne skutki biznesowe. Konsumenci chcą nabywać zdrowe produkty, których proces produkcyjny jest przejrzysty i etyczny, jak również odpowiedzialny społecznie i które pomogą im prowadzić zdrowsze i pełne zadowolenia życie. Organizacje, które najszybciej zrozumieją te potrzeby, zyskają przewagę konkurencyjną. Widzimy również na rynku M&A zwiększone zainteresowanie firmami, które działają w sektorze zdrowej żywności ze względu na prognozowane wzrosty tego segmentu rynku - mówi Katarzyna Sermanowicz-Giza, Dyrektor M&A w Zespole ds. Sektora Dóbr Konsumenckich Deloitte.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)