Najczęściej cytowane media III 2017
2017-04-28 09:26
Jakie były najpopularniejsze portale internetowe? © makistock - Fotolia.com
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania II 2017
Uwagę mediów zwróciła wypowiedź Le Pen na temat sojuszu z PiS. Poruszano także temat związany z wyborem szefa Rady Europejskiej i kwestię wypadku premier Beaty Szydło.Prasa
W marcu2017 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym był dziennik „Rzeczpospolita”. Na drugiej pozycji znalazła się "Gazeta Wyborcza", a na miejscu trzecim "Dziennik Gazeta Prawna".
Wśród najczęściej cytowanych tygodników marca liderem została "Gazeta Polska”. Stało się tak za sprawą wypowiedzi szefa MON, która dotyczyła nielegalnej umowy pomiędzy Donaldem Tuskiem a Władimirem tak jak przed miesiącem uplasował się tygodnik "W sieci", a na trzecim - "Newsweek".
Najczęściej cytowanym miesięcznikiem był „Forbes”. Na drugim miejscu w marcu uplasował się "Twój Styl", a na trzecim "Zwierciadło".
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Tygodniki
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w marcu dominowała TVN24. Na miejscu drugim stacja Polsat News. Na miejscu trzecim TVN. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję informacjom na temat kontrowersji w sprawie wyboru Donalda Tuska na szefa Rady Europejskiej.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
Wśród stacji radiowych najczęściej cytowano Radio ZET. Na drugim miejscu znalazła się stacja RMF FM, a na trzecim PR1. Radio Zet swoją pozycję zawdzięcza komentarzowi Konrada Szymańskiego na temat wypowiedzi szefa MSZ w TVN24 o fałszerstwie podczas wyboru Donalda Tuska na przewodniczącego RE.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
W marcu na pierwszym miejscu najpopularniejszych portali internetowych został portal wPolityce.pl za sprawą publikacji wypowiedzi Andrzeja Przyłębskiego o swojej lustracji przez IPN. Drugie miejsce przypadło Onet.pl, a trzecie miejsce portalowi Wp.pl.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Media ekonomiczne
Wśród mediów ekonomicznych liderem marca został "Dziennik Gazeta Prawna". Na kolejnych miejscach uplasowały się "Puls Biznesu" oraz "Forbes".
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu w marcu uplasowało się Radio Szczecin, dzięki rozmowie z posłem PiS Krzysztofem Zarembą. Na drugim miejscu ex aequo znalazły się „Dziennik Zachodni” oraz Radio Gdańsk. Trójkę zestawienia zamykają ex aequo Radio Kraków i „Dziennik Polski”.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Badanie przeprowadzono na podstawie 7 286 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 marca 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 7 342 razy (3 381 razy w prasie, 2 959 w telewizji i 1 002 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
- prasowych,
- portali internetowych,
- stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)