Jak social media spędziły majówkę?
2017-05-09 00:29
Jak wyglądała tegoroczna Majówka w social media? © kmiragaya - Fotolia.com
Przeczytaj także: San Escobar istnieje... w mediach
Tegoroczna majówka trwała tylko 3 dni, w czwartek liczba dyskusji zdecydowanie zmalała. Najwięcej o majówce pisali internauci z Warszawy, Trójmiasta, Wrocławia i Krakowa. Ale to Wrocław i Śląsk były najczęściej wspominanymi miejscami. Na ścianie zachodniej – w Lubuskim i Dolnośląskim - social media najczęściej służyły poszukiwaniu informacji o tym, co robić w majówkę. We Wrocławiu odbył się też festiwal 3-majówka – licznie i pozytywnie komentowany.To młodzi internauci – uczniowie – byli najbardziej aktywną grupą internautów. Które social media zdominowali. Przede wszystkim Twittera i Instagrama, gdzie narzekali na pogodę, samotność i zapowiadających sprawdziany nauczycieli. Na pogodę narzekali zresztą wszyscy. Młodzi influencerzy na Youtube’ie opisywali problemy związane z alergią (Sylwia Lipka, która zwraca m.in. uwagę na rolę chusteczek) i szczegóły planowania wypraw majówkowych (Hejłobuzy).
Zdecydowanie widoczny był profil Fit Lovers, którego autorzy niemal przez cały czas relacjonowali na Facebooku i Youtube swoją wyprawę na słoneczne Korfu.
Co oglądano w internecie? Na Youtube zdecydowanie nie próżnowała grupa Abstra – 25 odcinek Nieprzygotowanych – miał aż 1,2 mln obejrzeń. Warto pamiętać, że to kanał Składanki Disco Polo dostarczył większość najczęściej oglądanych filmów (m.in. MAJÓWKA! 2017!!! MEGA IMPREZOWE!!! – 100 tyś. obejrzeń).
fot. mat. prasowe
Najczęściej podejmowane tematy w codziennych dyskusjach o majówce
Chociaż młodzi influencerzy pisali o alergii, to internauci chwalili się też uprawianiem sportów – przede wszystkim – jazdą na rowerze, spacerami i treningami.
Jakie marki nie próżnowały w trakcie Majówki? Na tle markowych działań zdecydowanie wybijała się akcja G2A, firma rozdawała doładowania do gier (giftcardy – 13 tyś. wyświetleń i 3 tyś komentarzy). Ta marka jako jedyna zaburzyła dynamikę dyskusji w głównych kanałach. Ponadto na działania w social media zdecydował się McDonald’s, który umieścił na Facebooku angażującego GIFa o jedzeniu w trakcie podróży (2,4 tyś. like’ów), Orange rozdawał 5GB do nowych kart, a Avon wprowadził do komunikacji Małgorzatę Kożuchowską.
fot. mat. prasowe
Aktywność marek
Albert Hupa
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)