Programy lojalnościowe faktycznie działają
2017-05-14 00:49
Zakupy © pressmaster - Fotolia.com
Przeczytaj także: Programy lojalnościowe, czyli wyczerpana formuła
Jeżeli przyjrzeć się skuteczności, jaką posiadają poszczególne programy lojalnościowe, to okazuje się, że liderem jest „Skarbonka” sieci Auchan. Jej posiadacze robią zakupy o 33% częściej niż klienci bez tego plastiku. Jednocześnie jednak podkreślenia wymaga, że przeciętna częstotliwość zakupów w tej sieci to (podobnie jak w przypadku Tesco) raz na trzy tygodnie. Tymczasem w Biedronce przeciętny klient bywa aż 15 razy w ciągu kwartału, czyli częściej niż raz na tydzień.Polacy średnio decydują się na trzy programy lojalnościowe różnych sieci detalicznych. Największą popularnością cieszą się „Moja Biedronka” sieci Biedronka, w którym uczestniczy 65 proc. nabywców, „Clubcard” sieci Tesco (53 proc.), „Payback” (42 proc.) oraz nadmieniona we wstępie „Skarbonka” sieci Auchan (18 proc.).
Struktura posiadaczy kart lojalnościowych wśród klientów danej sieci kształtuje się następująco: kartę „Clubcard” posiada 74 proc. klientów Tesco, kartę „Moja Biedronka” posiada 60 proc. klientów Biedronki, a kartę „Skarbonka” posiada 40 proc. klientów Auchan.
Aleksandra Dowgird, Project Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK, komentuje:
„Wśród tzw. smart shopperów, którzy dokonują racjonalnych decyzji na podstawie cech produktu, starają się kupować produkty, które są im naprawdę potrzebne, a także potrafią efektywnie porównywać ceny różnych produktów i w różnych sklepach, 36 proc. deklaruje, że zawsze lub często bierze udział w programach lojalnościowych. W porównaniu z rokiem 2014 odsetek ten wzrósł w 2016 roku o 8 punktów procentowych.”
O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z: 1. Prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG. 2. Raportu „Shopping Monitor” przeprowadzonego metodą badania typu omnibus (wywiady face-to-face CAPI), zrealizowanego w połowie listopada 2016 roku na reprezentatywnej ogólnopolskiej, losowej próbie Polaków N=1000 w wieku powyżej 15 roku życia odpowiedzialnych za zakupy produktów FMCG do gospodarstwa domowego.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)