5 sposobów na zostanie gigantem e-commerce
2017-05-19 10:30
E-commerce © Egor - Fotolia
Przeczytaj także: Jak osiągnąć świąteczny sukces w e-commerce?
Co zrobić, aby stawiający pierwsze kroki w e-commerce start-up mógł konkurować z branżowymi gigantami? Zasada nie jest wcale skomplikowana - chcesz być wielki, postępuj jak wielcy. Niemożliwe? A skąd! Istnieje wiele trików, dzięki którym nawet raczkująca, niewielka firma jest w stanie zaznaczyć swoje istnienie i skutecznie rywalizować z rynkowymi tuzami.Oto kilka kluczowych elementów, które przybliżą cię do sukcesu w e-commerce:
1. Obecność w sieci – jeśli sprzedajesz online, strona internetowa twojego sklepu musi wyglądać tak dobrze jak u największych graczy – lub przynajmniej – jakby nie była uruchomiona wczoraj. W dzisiejszych czasach masz niemal nieograniczone możliwości stworzenia nowoczesnej i profesjonalnej strony internetowej, która połączy szybkość, design i mobilność. Wszystko to za ułamek budżetu, który kilka lat poświęciłbyś na działania online. Wiosenne wyprzedaże to idealny czas na odświeżenie UX, dodanie lżejszego interfejsu czy kolorowych akcentów na stronie – konsumenci to pokochają!
2. Zainwestuj w branding – jeśli przyjrzysz się którejkolwiek z dużych firm, ich wygląd i flow kreacji – zarówno tych online, jak i offline – są spójne. To jedna z rzeczy, która wyróżnia duże marki i która jest obowiązkowym punktem dla wszystkich małych firm, która chcą z nimi konkurować. Jeśli nie masz jeszcze logo – najwyższy czas, aby je stworzyć. Zatrudnij doradcę marketingowego, grafika ze strony dla freelancerów lub podejmij współpracę z firmą, która oferuje kompleksowe działania brandingowe.
3. Wybierz rozwiązanie oferowane przez zaufanego partnera płatniczego, które możesz skalować – rozwijając swoją stronę pamiętaj, żeby wdrożyć bezpieczne i właściwie rozwiązania płatnicze, które odpowiednio szybko przeprocesują transakcje i nie zakłócą procesu zakupowego klienta. Zaufanie, elastyczność i skalowalność to istotne elementy, które umożliwiają rozwój małej firmy.
4. SEO – daj się znaleźć online – Duże firmy inwestują ogromne środki, aby zapewnić, że ich firma jest łatwa do wyszukania online. Dedykowany budżet dla SEO (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) i Google AdWords to ważny element, jeżeli sprzedajesz online za pośrednictwem własnej strony internetowej. Zacznij od małych kwot i skup się na rozwiązaniach, które dają ci najwięcej kliknięć. W czasie sezonu letniego możesz wykorzystać wiele fraz, które dodatkowa pomogą ci spozycjonować e-sklep: letnie wyprzedaże, odświeżenie garderoby lub letnie trendy. Powoli zwiększaj swój budżet i zawsze sprawdzaj koszt konwersji (czyli liczbę leadów uzyskanych w ramach niego).
5. Na koniec, najważniejsza jest obsługa klienta – żeby konkurować z największymi graczami, obsługa klienta musi być na najwyższym poziomie. To niezwykle ważne, aby stale inwestować w tym kluczowym obszarze – oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem do gorącego, letniego sezonu zakupowego. Możesz pomyśleć nad utworzeniem bezpłatnego, telefonicznego centrum obsługi klienta, które pozwoli na automatyczne kierowanie zapytań konsumentów do odpowiedniej osoby.
I pamiętaj – nawet niewielkie firmy mogą osiągnąć wielkie rezultaty!
fot. Egor - Fotolia
E-commerce
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)