Amerykańscy seniorzy nie mogą żyć bez sieci
2006-04-01 16:05
Przeczytaj także: Seniorzy w Internecie
Nie ma oficjalnych danych dotyczących udziału starszych osób w hazardzie sieciowym, jednakże wiadomo że uzależnienie od tej formy wydawania pieniędzy staje się coraz większym problemem emerytów w USA.
Intensywny wzrost liczby użytkowników powyżej 65 roku życia nie pozostał niezauważony przez internetowy biznes. Dużo wolnego czasu oraz stałe, względnie wysokie dochody czynią z emerytów interesującą grupę docelową dla wielu produktów i usług, zwłaszcza że coraz częściej stają się oni klientami sklepów internetowych (ponad 66 procent używających sieci seniorów przynajmniej raz w życiu dokonało w ten sposób zakupów)
Od kilku lat jak grzyby po deszczu powstają strony poświęcone seniorom, a firmy tworzą specjalne oferty dostosowane dla osób starszych. Przodują w tym apteki, sklepy z akcesoriami mającym na celu poprawę sprawności fizycznej oraz biura podróży. Te ostatnie zachęcają amerykańskich seniorów niezbyt forsującymi wakacjami w egzotycznych lecz niewymagających dobrej kondycji krajach bądź wręcz przeciwnie – pokazują, że wiek emerytalny to świetna pora na spróbowanie czegoś nowego i przedstawiają szeroką ofertę wakacji połączonych z nauką i uprawianiem sportów ekstremalnych. Z internetowej rezerwacji wycieczek i wakacji przynajmniej raz w życiu skorzystało blisko 40 proc. używających sieci seniorów.
Równie szeroką ofertę można znaleźć w dziedzinie nauki i dokształcania online – od kursu haftu krzyżykowego po możliwość zdobycia stopni naukowych.
W dalszym ciągu zdecydowana większość serwisów jest jednak przeznaczona dla ludzi młodych. Seniorzy skarżą się na nieczytelność stron pod względem wizualnym, kłopoty z nawigacją oraz na stosowanie hermetycznego, niezrozumiałego dla nich języka, pełnego skrótów i technicznych określeń.
Internet stał się dla dużej części amerykańskich seniorów zwykłym elementem życia. Pozwala na łatwe kontakty z bliskimi, szybkie zdobywanie informacji i znacznie ułatwia im życie, pozwalając na aktywność zarezerwowaną do tej pory dla osób znacznie młodszych. Nic dziwnego że osoby powyżej 65 roku życia stanowią w USA najszybciej rosnącą grupę użytkowników sieci. Jak na razie nic nie zapowiada zmiany tego trendu – w wiek emerytalny wchodzi coraz więcej osób, które od lat mają kontakt z internetem i dla których spędzanie wolnego czasu oraz wydawanie pieniędzy w sieci jest czymś naturalnym. Szybko rosnąca grupa seniorów-internautów będzie nieuchronnie zmieniała amerykańską sieć dostosowując ją do własnych potrzeb.
Przeczytaj także:
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
1 2
oprac. : Joanna Gacka / eGospodarka.pl